עשר שעות אחרי פתיחת המלחמה, נשיא ארצות הברית שוחח לראשונה עם ראש הממשלה: הנשיא ג'ו ביידן התקשר לראש הממשלה בנימין נתניהו והדגיש כי ארה"ב עומדת לצידה של ישראל ותומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה.
1 צפייה בגלריה
(צילום: קובי גדעון לע"מ, AP Photo/Susan Walsh)
ראש הממשלה הודה לנשיא ארה"ב על תמיכתו הבלתי מסויגת והבהיר כי תידרש מערכה עוצמתית ממושכת שבה ישראל תנצח.
"הבוקר, שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו על ההתקפות המחרידות והמתמשכות על ישראל", אמר ביידן. "ארצות הברית מגנה באופן חד משמעי את התקיפה המזעזעת הזו על ידי טרוריסטים של החמאס נגד ישראל - הבהרתי לראש הממשלה נתניהו שאנו מציעים את כל מה שיידרש כדי לתמוך בממשלה ובתושבי ישראל. אין הצדקה לטרוריזם אף פעם, לישראל יש זכות להגן על עצמה ועל אנשיה. ארצות הברית מזהירה כל גורם עוין אחר כלפי ישראל שמחפש להשיג יתרון מהמצב הזה. אנו עוקבים אחר המצב מקרוב ונישאר בקשר מתמיד עם ראש הממשלה נתניהו.
"ג'יל ואני מתפללים עבור כל המשפחות שנפגעו מהאלימות הזו. אנו שבורים לב מכל החיים שנגדעו בצורה כה טרגית ומקווים להחלמה מהירה של כל הפצועים".
נתניהו שוחח מוקדם יותר גם עם נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת הולנד מארק רוטה, שהביעו תמיכה מלאה בזכותה של ישראל להגן על עצמה.
שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם שר ההגנה האמריקני לוי אוסטין. "כוחות צה״ל ומערכת הביטחון פועלים כעת להכרעת האויב והצלת אזרחינו וערוכים להרחיב ולהעמיק את הפעילות", הוא אמר לו. שיחת הטלפון התקיימה לבקשתו של מזכיר ההגנה האמריקני. גלנט הבהיר לאוסטין כי מדינת ישראל נמצאת במלחמה החל מהבוקר ותחת מתקפת טרור המכוונת כנגד אזרחים והודה על עמידתה של ארה"ב לצד ישראל.
לפני כן אוסטין הודיע כי הפנטגון יפעל "כדי להבטיח שלישראל יש את מה שצריך כדי להגן על עצמה".

גם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הביע תמיכה בישראל, ואמר כי "אנו מגנים באופן חד-משמעי את ההתקפות המחרידות של מחבלי חמאס נגד ישראל. אף פעם אין הצדקה לטרור. אנו עומדים בסולידריות עם הממשלה ועם ישראל ומביעים את תנחומינו על חיי ישראלים שאבדו בפיגועים הללו. אנו נמשיך בקשר הדוק עם השותפים הישראלים שלנו. ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה".
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, שפרסם הודעה אחר הצהריים, אמר: "אני יודע שאזרחים רבים נמצאים בחשש ועם שאלות קשות. את התשובות בעת הזו נספק בשדה הקרב, בהגנה ובהתקפה. מדינת ישראל היא הכוח החזק במזרח התיכון, זה היה נכון להיום בשש בבוקר ונכון גם לשעה זו. המתקפה הנפשעת והכואבת של חמאס תסתיים בניצחון חד ברור ומובהק ופגיעה קשה ביותר לאויב".

גנץ הדגיש כי "התשובה תהיה חדה כואבת וכזו שתצרב לשנים ארוכות. כל מי שהיה שותף לתכנון ולביצוע של המתקפה ההזו - בן מוות. כל ארגון טרור שיצטרף יעשה טעות מרה וקשה. צריך לומר ביושר - תוצאות המתקפה קשות. בקרוב, יהפכו חלק מהשמועות לחדשות רעות וכואבות לכולנו. אנחנו נעמוד ביחד וננצח ביחד ונתחזק ביחד. אין קואליציה ואופוזיציה - יש רק מדינת ישראל, אגרוף אחד שיכה באויב ובעוצמה".
גם ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו גינה בחריפות את "התקפות הטרור הנוכחיות נגד ישראל". טרודו אמר כי "מעשי אלימות אלו אינם מקובלים לחלוטין. אנו עומדים לצד ישראל ותומכים באופן מלא בזכותה להגן על עצמה. המחשבות שלנו עם כל מי שהושפע מכך. יש להגן על חיי אזרחים".
בינתיים, החלה פגישת העדכון הביטחוני של נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד. בפגישה נוכחים גם ראש המטה לביטחון לאומי צחי הנגבי והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה אלוף אבי גיל. לאחר פגישת העדכון, תתקיים ישיבת ממשלה בשעה 18:00 וישיבה נוספת של הקבינט המדיני-ביטחוני בשעה 20:00.