מנהיגים קתוליים ובכירים בקהילה היהודית באיטליה גינו היום (ג') את מה שהתרחש מחוץ לכנסייה ברומא, בתום טקס ההלוויה של אשת ימין קיצוני. אלסיה אוג'לו, שהייתה חברה במפלגה הניאו-פשיסטית "פורצה נואבה" ("הכוח החדש"), מתה בגיל 44 מפקקת בוורידים.
אחרי ההלוויה הדתית שנערכה אתמול בכנסיית סנטה לוצ'יה, ברובע פראטי ברומא, הקהל התאסף מחוץ לכנסייה כשעל ארון המתים מונח דגל עם צלב קרס. לפי דיווחים חלק מהקהל הצדיע במועל יד.
1 צפייה בגלריה
דגל עם צלב קרס על ארון מתים הלווייה של אשת ימין קיצוני מחוץ לכנסייה ב רומא איטליה
דגל עם צלב קרס על ארון מתים הלווייה של אשת ימין קיצוני מחוץ לכנסייה ב רומא איטליה
(צילום: Open / AP)
הנהגת הכנסייה הקתולית ברומא גינתה את האירוע. בהודעת הבישוף של רומא (תפקיד שהאפיפיור פרנסיסקוס העביר לקרדינל אנג'לו דה-דונאטיס) נמסר שצלב הקרס הוא "סמל נוראי" שמנוגד לערכי הנצרות. בהודעה נמסר שמדובר בדוגמה פוגענית "לניצול אידיאולוגי" של טקסים דתיים, וכי לכמרים בכנסיית סנטה לוצ'יה – כולל לכומר שניהל את הטקס – לא היה מושג מה יקרה לאחר מכן.
ראשי הקהילה היהודית באיטליה אמרו שלא ניתן להשלים עם העובדה "שדגל עם צלב קרס מוצג בפומבי בימינו" – ועוד מחוץ לכנסייה. בהודעה נאמר שהעובדה שהדבר אירע ברומא צורמת במיוחד, מכיוון שהעיר "הייתה עדה לגירוש של יהודים על-ידי הנאצים ומשתפי הפעולה הפשיסטיים שלהם".
משטרת איטליה מסרה היום שהיא פתחה בחקירת האירוע מחוץ לכנסייה ברומא, וחוקרת חשד לפשע שנאה. תקרית דומה הייתה בשנה שעברה, בחודש מרץ, מחוץ לכנסייה אחרת בעיר.
מפלגת הימין הקיצוני "פורצה נואבה", שבה הייתה אוג'לו חברה, מצהירה על עצמה בגלוי כתנועה ניאו-פשיסטית. המפלגה הואשמה באחריות להפגנות אלימות שהיו במרכז רומא באוקטובר, במחאה על "התו הירוק". בהפגנות ניסו המתפרעים להתפרץ ללשכתו של ראש הממשלה מריו דראגי.