10 צפייה בגלריה
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל
אב לשני ילדים קטנים - שרק לאחרונה סיים לבנות את ביתו. מאיר תמרי ז"ל עם אשתו טל ושני ילדיהם
הנרצח ה-20 מתחילת השנה, והקמת ממשלת הימין: מאיר תמרי, תושב חרמש בן 32 ואב לשני ילדים קטנים, הוא הישראלי שנרצח בפיגוע הירי בצפון השומרון, ליד היישוב שבו התגורר בארבע השנים האחרונות. תמרי, חשמלאי במקצועו שלאחרונה סיים לבנות את הבית שלו בשומרון, הותיר אחריו אישה, טל, ושני ילדים בני שנה ושלוש. תמרי הוא לא קורבן הטרור היחיד במשפחתה של טל אשתו - אימה נשואה לבנימין הורגן, שאיבד את אשתו הראשונה אסתר הורגן שנרצחה על ידי מחבל ביער ריחן ב-2020.
מחבלים שעקפו את רכבו של תמרי ירו בו, ומותו נקבע בבית החולים הלל יפה - יום לפני יום הולדתו. צה"ל פתח במצוד אחר המחבלים, שנמלטו.
יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, ספד לו: "זו בשורה קשה מאוד, הלב נשבר יחד עם כל המשפחה, הישוב ועם ישראל כולו. כואב כל כך להגיד את זה עכשיו, אבל כולנו מבינים. הכתובת הייתה על הקיר. היה אפשר למנוע את הפיגוע הזה. הפיגוע התרחש מטרים ממחסום שאם היה פעיל הפיגוע הזה היה נמנע. התחננו שיחזירו את המחסום, התרענו שנשלם בדם ולא נענינו".

10 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
המכונית של תמרי לאחר הירי
(צילום: מועצת שומרון)
10 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
המחבלים ירו ככל הנראה שבעה כדורים מרובה M16. המכונית שנפגעה
(צילום: TPS)
"אם ממשלת ישראל לא הייתה נכנעת ללחץ בינלאומי, ומסירה את המחסומים הביטחוניים, כולל המחסום הזה, מאיר היה כאן איתנו היום, והערב היה שוב צוחק ומשחק עם ילדיו הקטנים ואשתו טל", הוסיף דגן. "אני דורש עכשיו את החזרת המחסומים הביטחוניים. אם חיילים היו עוצרים את המחבל במחסום שעדיין קיים אולם לא מאויש, מאיר היה עדיין איתנו".
ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) תקף את צה"ל לאחר הפיגוע: "מיום ליום, החיים ביהודה ושומרון הופכים להיות מסוכנים יותר. הערבים מרגישים שישראל מפקירה את יו"ש ופועלים בהתאם. המציאות הזו חייבת להיפסק. יו"ש אינו אזור הפקרות אקס-טריטוראלי מחוץ למדינת ישראל. צה"ל חייב לחזור ולהתייחס לרשות הפלסטינית כאל ישות אויב ולהגן על ישראל ועל הישראלים ביו"ש. צה"ל לא צריך לחפש את השקט התעשייתי אלא לחפש בין כוונות את האויב הפלסטיני. רק בדרך זו יחזרו הביטחון והשקט ליהודה ושומרון ולישראל".
10 צפייה בגלריה
יוסי דגן בזירת הפיגוע
יוסי דגן בזירת הפיגוע
"אם חיילים היו עוצרים את המחבל במחסום, מאיר היה עדיין איתנו". יוסי דגן בזירת הפיגוע
(צילום: TPS)
10 צפייה בגלריה
אבי בוארון
אבי בוארון
"צה"ל חייב לחזור ולהתייחס לרשות הפלסטינית כאל ישות אויב". ח"כ בוארון
(צילום: אלכס קולומויסקי )
ריקי בצלאל, תושבת חרמש וחברה של משפחת תמרי, שיתפה כי "הכרתי אותם שנים, כאן כולם מכירים את כולם. אבל כבד נפל עלינו". בצלאל סיפרה על מאיר כי הוא היה "אדם נעים במיוחד ומאוד נחמד. יש לו ילדים מדהימים, פגשתי אותם בגנים וראיתי איך הוא מטייל איתם. הזוגיות בינו לבין אשתו הייתה מיוחדת".
לפי תחקיר ראשוני של הפיגוע, רכב חולף ובו שני פלסטינים עקף את מכוניתו של תמרי וירה לעברה - ככל הנראה שבעה כדורים מרובה M16. כוחות צה"ל חסמו את הצמתים המרכזיים באזור בחיפוש אחר המחבלים - שלפי הערכות נמלטו צפונה לכיוון ג'נין.
מצה"ל נמסר כי "כוחות פתחו במצוד אחר המחבלים ופרסו מחסומים במרחב". לפי תושבי העיירה הפלסטינית קפין הסמוכה לחרמש, הכוחות בחיפושים אחר המחבלים באזור העירייה ואף נכנסו אליה כדי לאסוף את כל מצלמות האבטחה. שר הביטחון יואב גלנט עודכן על מאמצי המצוד אחר המחבלים, ובשעות הקרובות יקיים הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.
10 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
10 צפייה בגלריה
מפקד סיירת צנחנים יחד עם מחט מנשה בסריקות אחר המחבלים
מפקד סיירת צנחנים יחד עם מחט מנשה בסריקות אחר המחבלים
מפקד סיירת צנחנים יחד עם מח"ט מנשה בסריקות אחר המחבלים, היום
10 צפייה בגלריה
פעילות כוחות צה"ל בזירת הפיגוע בחרמש
פעילות כוחות צה"ל בזירת הפיגוע בחרמש
פעילות כוחות צה"ל בזירת הפיגוע
(צילום: דובר צה"ל)
10 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל בחרמש
כוחות צה"ל בחרמש
כוחות צה"ל בחרמש אחרי הפיגוע
(צילום: TPS)
חטיבת טול כרם של גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח, לקחה אחריות על הפיגוע ומסרה כי "הלוחמים נסוגו בשלום". חוליית הטרור אף קראה לתושבי האזור הפלסטינים למחוק את כל הארכיון ממצלמות האבטחה, כדי לשבש את ניסיונות החיפוש של צה"ל אחר המחבלים.
פעילי גדודי חללי אל-אקצא, חלקם עובדים בביטחון המסכל של הרשות הפלסטינית, השתלטו על פעילות הטרור באזור טול כרם, שכם וג'נין - ומבחינה מספרית הם רבים יותר מהג'יהאד האיסלאמי ומחמאס.