החזרה למגורים ביישובי עוטף עזה עוד רחוקה, ובינתיים התושבים שפונו מבתיהם מתארגנים לקראת מעבר למגורים זמניים, לפחות לשנה הקרובה.
2 צפייה בגלריה
מתחם המלונות בים המלח בו שוהים משפחות המפונים של העיר שדרות
מתחם המלונות בים המלח בו שוהים משפחות המפונים של העיר שדרות
מתחם המלונות בים המלח למפוני שדרות
(צילום: אורן עמית)
לאחר שסיכמו בינם לבין עצמם בתוך הקהילות והעבירו את החלטתם למנהלת תקומה, החל מהשבוע יעברו התושבים מהעוטף למגורים זמניים בבנייני דירות או בבתים ביישובים אחרים. עבור קהילות העוטף תהליך קבלת ההחלטה היה ארוך ורגיש מאוד.
המטרה הייתה למנוע התפזרות של החברים והתפרקות. ראשונים לעבור למגורים זמניים הם חברי קיבוץ רעים, שאתמול החלו להתמקם בבניין דירות ברחוב הרצל בתל אביב. חברי קיבוץ ניר עוז יחלו בשבוע הבא במעבר לבניין דירות בקריית גת, שם יישארו תקופה ארוכה מאוד, עד שהיישוב ובתיהם ייבנו מחדש.
2 צפייה בגלריה
ילדי קיבוץ ניר עוז מחכים לחבריהם שצפויים להשתחרר משבי החמאס במלון באילת
ילדי קיבוץ ניר עוז מחכים לחבריהם שצפויים להשתחרר משבי החמאס במלון באילת
תושבי קיבוץ ניר עוז במלון באילת
(צילום: מאיר אוחיון)
אלה היישובים הנוספים שכבר קיבלו החלטה על מעבר למגורים זמניים: בארי לבתים בחצרים; נירים לבניין בבאר שבע; חולית לרביבים או לנצר סירני; עין השלושה למלון קדמא; כרם שלום לאשלים שברמת הנגב; גבים יישארו בקיבוץ מזרע; ניר יצחק יעברו לקיבוץ אילות; נתיב העשרה יעברו לדירות פרטיות.
רוב היישובים שבהם בתי התושבים לא נפגעו או נפגעו חלקית יישארו במלונות או בבתי הארחה עד החזרה הביתה. במנהלת תקומה בראשות תת-אלוף במיל' משה אדרי מלווים את הקהילות, מקיימים איתן דיונים על בסיס יומי ובוחנים יחד אפשרויות למגורים זמניים. "אנחנו בוחנים רק חלופות שמקובלות ומתאימות לקהילות, ההחלטות מתקבלות יחד", אמר אדרי.