כוחות המשטרה של המחוז הדרומי פשטו הבוקר (שני) על ביתה של סבאח עבד אל אסלאם הנייה, אחותו של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה, שנעצרה בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשי טרור בישראל. בין היתר, הכוחות מצאו בפשיטה מאות אלפי שקלים שהוחבאו במקומות שונים, ק"ג מטיל זהב, אמצעי תקשורת ומסמכים שנאספו לצורכי החקירה. מעצרה הוארך עד ליום חמישי בבית משפט השלום בבאר שבע.

3 צפייה בגלריה
פשיטה על ביתה של אחותו של אסמעיל הנייה
פשיטה על ביתה של אחותו של אסמעיל הנייה
ק"ג מטיל זהב ושטרות שנמצאו בפשיטה
(צילום: דוברות המשטרה)
3 צפייה בגלריה
פשיטת משטרת ישראל על ביתה של אחותו של אסמעיל הנייה
פשיטת משטרת ישראל על ביתה של אחותו של אסמעיל הנייה
תיעוד המעצר בתל שבע
(צילום: דוברות המשטרה)
האחות, בת 57, נעצרה לחקירה ביחידה המרכזית של ימ"ר נגב. על פי המשטרה, הראיות שאותרו בביתה קושרות אותה לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות. כמו כן, נציג המשטרה ציין בדיון בהארכת מעצרה כי בשנת 2015 היא יצאה מישראל לביקור בארצות ערב, וטען כי קיימת מסוכנות בשחרורה.
כמה מאחיותיו של הנייה הן אזרחיות ישראל ומתגוררות בתל שבע שבנגב, לאחר שהתחתנו לפני שנים רבות עם בדואים. בהן גם האחות שנעצרה בפשיטה. לפני כחודשיים, בעיצומה של המלחמה בעזה, אחת מאחייניותיו ילדה תינוק פג בסורוקה - והוא אושפז בפגייה בטיפול נמרץ.
גם קרובי משפחה של הנייה שלא חיים בישראל או מחזיקים באזרחות ישראלית קיבלו בעבר טיפול רפואי דחוף בבתי חולים ישראליים. באוקטובר 2014, מעט אחרי סיום מבצע צוק איתן, אחת מבנותיו של הנייה, בשנות ה-20 לחייה, קיבלה טיפול חירום רפואי בבית החולים איכילוב בתל אביב, לאחר שסבלה מסיבוכים של טיפולים שגרתיים. היא הועברה לישראל דרך מעבר ארז, ולאחר הטיפול שוחררה בחזרה לרצועת עזה.
3 צפייה בגלריה
אמאל הנייה נכדתו של מנהיג חמאס בעזה איסמעיל הנייה
אמאל הנייה נכדתו של מנהיג חמאס בעזה איסמעיל הנייה
הנייה לצד נכדתו ב-2013, לפני שהועברה לטיפול בישראל

בנובמבר 2013 אושפזה אמאל, נכדתו של הנייה, במצב אנוש בישראל. היא פונתה מרצועת עזה לבית החולים שניידר בפתח תקווה דרך מעבר ארז בשל מחלה קשה בדרכי העיכול שממנה היא סבלה. המעבר שלה אושר בישראל בשל צרכים הומניטריים, אך כשהבינו הרופאים כי מצבה קריטי היא הוחזרה לרצועה. זמן קצר לאחר מכן היא נפטרה.
ב-2012 נכנסה לישראל אחות אחרת של הנייה, סוהילה עבד אל-סלאם, המתגוררת בעזה יחד עם בעלה החולה, שזכה לטיפול רפואי דחוף בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. במרץ אותה שנה הוא לקה באירוע לבבי חמור, שלא היה ניתן לטפל בו בבתי החולים ברצועה.