3 צפייה בגלריה
הילה (שם בדוי)
הילה (שם בדוי)
"רוצה שכל המדינה תדע את האמת". הילה (שם בדוי), שנמצאה דוברת אמת בבדיקת הפוליגרף
(צילום: נדב אבס )
בדיקת פוליגרף שביצעה הילה (שם בדוי), הסוהרת שהתלוננה על כך שאסיר ביטחוני אנס אותה כמה פעמים בכלא גלבוע, העלתה כי היא דוברת אמת. כך נודע ל-ynet ו"ידיעות אחרונות".
בדיקת הפוליגרף בוצעה ביום שישי האחרון בהרצליה, באופן פרטי וביוזמתה של הילה. זאת לאחר שלדברי עו"ד קרן ברק, שמייצגת אותה ואת שאר הסוהרות בפרשה, במערכת אכיפת החוק מופצות שמועות מרושעות על מהימנותה של הילה ועל רמת המוסר שלה.
הילה חתמה לפני תחילת הבדיקה על הצהרה בכתב ידה עם עיקרי גרסתה. נכתב בה: "למיטב זיכרוני חוויתי ארבעה מקרי אינוס: במקרה הראשון במהלך האירוע קפאתי ולא הגבתי. במקרה השני במהלך האירוע בכיתי בפני האסיר הביטחוני, ואמרתי לו 'לא' מספר פעמים. אמרתי לו כי אני יהודייה ומאורסת. במקרה השלישי כאשר האסיר הביטחוני הכניס אצבעותיו לאיבר מיני בכיתי בפניו והוא המשיך במעשיו. במקרה הרביעי הוא סובב אותי והפשיל את מכנסיו ומכנסיי ובמהלך האינוס אמרתי לו כי כואב לי, תוך כדי שאני בוכה, והוא המשיך במעשיו".
עוד הצהירה הילה כי לאחר האונס הראשון האסיר הביטחוני שאל אותה האם סיפרה משהו לניסים פיניש, קצין המודיעין בכלא, והיא השיבה שלא. לדבריה, האסיר הביטחוני אמר בתגובה: "אל תספרי כי לא יהיה לך טוב ממני".
3 צפייה בגלריה
פוליגרף של הסוהרת שהוטרדה ע"י אסיר בטחוני
פוליגרף של הסוהרת שהוטרדה ע"י אסיר בטחוני
בדיקת הפוליגרף של הסוהרת
הילה נשאלה במהלך בדיקת הפוליגרף, שבוצעה במכון של יעקב ארז אוזנה, שתי שאלות: "האם שיקרת בפרט כלשהו בהצהרתך אצלי היום, והאם כתבת שקר כלשהו בהצהרתך אצלי היום". היא השיבה בשלילה לשתי השאלות. בסיכום תוצאות הבדיקה נכתב: "בפענוח מדפסי הבדיקה לא אובחנו תגובות המעידות על אמירת שקר בכל שאלות הבדיקה. קרי, הילה דוברת אמת".
הילה אמרה אחרי שקיבלה את תוצאות הבדיקה, שבה כאמור נמצאה דוברת אמת: "אני רוצה שכל המדינה תדע את האמת. הוא אנס אותי באכזריות וכולם צריכים לדעת את זה. ביקשתי מעו"ד ברק שתמצא מכון פוליגרף אמין ואובייקטיבי. אין לי מה להסתיר. אני יודעת מה נעשה לי, אני מרגישה יום יום את הבעילה האכזרית שלו. מבחינתי ההסתרה והפקפוק באמינות שלי הם מקרי אונס חוזרים, ואני לא מוכנה לשתוק. מדינת ישראל צריכה לדעת במדויק מה התרחש בכלא גלבוע באותן שנים".
עו"ד קרן ברקעו"ד קרן ברקצילום: עמיר צוק

עו"ד ברק, שכאמור מייצגת את הילה, אמרה: "בדיקת הפוליגרף של הילה שבוצעה על ידי רח"ט חוקרים בשב"כ לשעבר מוכיחה באופן חד משמעי כי נאנסה והביעה אי-הסכמה בפועל במהלך מעשי האינוס. אני מקווה שדי בכך כדי להשתיק את כל אותם גורמים שלאחרונה מכפישים את הילה, מתדרכים את התקשורת נגדה וטוענים שהיא והמחבל ניהלו יחסים רומנטיים. לא אתן לאף אדם להאשים את הילה באונס שעברה. דומני שהיא סבלה די. ככל שאותם גורמים ימשיכו להוציא את דיבתה, יוגשו נגדם תביעות לשון הרע".