יום דרמטי במשפט החוזר של רומן זדורוב: רב פקד ירון שור, קצין משטרה לשעבר ומומחה לטביעות נעל במטה הארצי, העיד במשפט הנאשם ברצח תאיר ראדה בסוגיית טביעות הנעליים שיוחסו לזדורוב - והודה כי ייתכן שמישהו אחר שאינו זדורוב דרך שם.
לאחר ששמע את העד, אמר שופט בית המשפט המחוזי בנצרת דני צרפתי כי "ההיתכנות שעקבות הנעל על מכנסיה של תאיר שייכות לזדורוב שואפת לאפס". הוא הציע לצדדים לבדוק את מה שלא נבדק בעבר, ובעקבות זאת הודיעה הפרקליטות כי היא מוכנה לבדוק מחדש את הנעליים, הסכין וכלי עבודה של זדורוב - במטרה להגיע לחקר האמת.
3 צפייה בגלריה
ירון שור
ירון שור
רפ"ק שור והמכנסיים של תאיר ראדה
(צילום: ישראל מושקוביץ)
3 צפייה בגלריה
 ירון שור
 ירון שור
שור בדיון. התנצח עם סנגורו של זדורוב
(צילום: שרון צור)
הדיון התחיל בחקירה ראשית, שבמהלכה תיאר שור את נוהל העבודה של בחינת טביעות נעל. בדיון הוצגו המכנסיים המקוריים של תאיר עם כתמי הדם עליהם. "למה חתכת את המכנסיים?" הטיחה האם אילנה ראדה ברפ"ק שור.
במהלך עדותו של שור אירעו התנצחויות רבות בינו לבין סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי. "למה אמרת שיש טביעות נעל של מחלצים?", אמר לו עו"ד הלוי.
"מישהו אחר היה בזירה ודרך על האסלה", אמר רפ"ק שור.
ראש הרכב השופטים, השופט אשר קולה: "לשאלה מי היה בתא תהיה לנו תשובה?".
התובעת: "לא יהיה שם ותעודת זהות של מי שהיה בתא. בסוף יש עקבה אחת של מישהו שטבל ופחד, עשה זיג-זג, הותיר עקבה ולא מתאים לאף אחד מהעקבות. נכנסו גם חובש ופרמדיק, ואני לא רואה עקבות שלהם. נכנסו אנשים".
השופט: "זו בריחה למחוזות הלא נודע".
במהלך הדיון ביקשה פעם אחר פעם התובעת, עו"ד מיטל חן רוזנפלד, להאריך את החקירה הראשית עד שהשופט אשר קולה הודיע לה שאם תבקש פעם נוספת יטיל עליה הוצאות.
3 צפייה בגלריה
רצח תאיר ראדה זירת הרצח
רצח תאיר ראדה זירת הרצח
זירת הרצח של ראדה
בית המשפט העליון, נזכיר, החליט לפני כמה חודשים בעקבות ממצאים חדשים לערוך לזדורוב משפט חוזר. העילה המרכזית הייתה סימני שאלה סביב טביעות נעליים שנמצאו בזירת הרצח. שור עצמו העיד במשפט המקורי כי סימני נעליו של זדורוב, מוטבעות בדם, נמצאו על מכנסיה של ראדה - מה שהיה לממצא הכי קרוב לראיה פורנזית במהלך המשפט.
בתא נמצאו שלוש טביעות שלא זוהו, וכעת קיימת מחלוקת אם מדובר בטביעות נעל כפי שנטען במשפט הראשון: על מכסה האסלה, על הניאגרה ועל קיר המפריד בין תאי השירותים.
שור העיד בזמנו כי על המכנסיים נמצאו שש טביעות וקבע כי לפחות שתיים מהן תואמות לנעליו של זדורוב. עוד קבע כי זוויותיהן תואמות את תיאור זדורוב על כך שהוא דרך על רגליה של המנוחה בעת שדילג החוצה לאחר הרצח מעל דלת השירותים.
ההגנה טוענת כי הטביעות על מכסה האסלה, הניאגרה והקיר המפריד מהוות מסלול מילוט הנוגד את השחזור של זדורוב, וכי זה הנתיב שדרכו נמלט הרוצח האמיתי. מאידך, השחזור של זדורוב תואם את טביעות הנעליים על מכנסיה של תאיר.
מומחה בריטי מטעם ההגנה, שהתייחס לממצאי שור, קבע במשפט הראשון כי לא בהכרח מדובר בטביעות נעל בחלק מהמקרים. גם מומחה של ה-FBI קבע כי מהסימנים על המכנסיים לא ניתן לזהות שמדובר בנעליו של זדורוב.
"יש אלוהים בשמיים", אמרה אמה של תאיר, אילנה, בסוף הדיון. "אני רוצה לנשק את האדמה שהשופטים האלה עומדים עליה. סוף סוף הם רואים בעין צודקת, ישרה והוגנת את הדברים שאנחנו זועקים כבר 15 שנה. למי לא פנינו? איזה דוח"ות של מומחים לא הבאנו? גלגלו אותנו מכל המדרגות. תודה לאל שהגעתי וזכיתי ליום הזה, להיות בריאה ושפויה ולראות שהאמת מתחילה לצאת".
הסנגור ירום הלוי תקף את הפרקליטות ואמר כי לאורך השנים הייתה הסכמה על שלוש העקבות הזרות. "פתאום כשהפרקליטות הבינה שיש איזו סכנה מבחינתה שרומן יזוכה, אז הם עשו פניית פרסה וכמו ילדים שוברים את הכלים", אמר. "הפרקליטות בורחת מבשורה"