פרסום ראשון: ניצב בדימוס ניסו שחם נחקר ביום רביעי שעבר באזהרה במשטרה לאחר שהעסיק והלין ללא היתר פועלים פלסטינים מעזה בפארק ג'ננה בקרית ענבים שבבעלותו, בזמן המלחמה שמתנהלת. כך נודע ל-ynet.
1 צפייה בגלריה
ניסו שחם בבית המשפט
ניסו שחם בבית המשפט
ניסו שחם
(צילום: יואב דודקביץ)
שוטרי מחוז ירושלים שפרוסים בימים אלה ברחבי הבירה במאמץ לסכל פיגועי טרור ולעצור שוהים בלתי חוקיים, ערכו בשבוע שעבר סיורים בעסקים שלפי החשד מלינים פועלים מהשטחים.
שוטרי המחוז הגיעו לפארק ג'ננה בקרית ענבים שנמצא בבעלותו של ניצב בדימוס ניסו שחם, ומצאו במקום שני פועלים ערבים מעזה שישנים שם ללא היתר ובניגוד לחוק. השניים החזיקו בעבר בהיתר עבודה שבוטל בשל המלחמה, מה שלא הפריע לכאורה לניצב בדימוס שחם להעסיק ולהלין אותם בזמן שישראל נלחמת ועשרות שוטרים איבדו את חייהם במהלך ימי המלחמה.
השניים נעצרו והועברו לחקירת משטרה, שם סיפרו כי הם עובדים ולנים במקום באישורו של בעל העסק ניצב בדימוס ניסו שחם שפיקד בעבר על מחוז ירושלים עד כתב האישום שהוגש נגדו על ביצוע עבירות מין בשוטרות שעבדו תחת פיקודו. החקירה נמשכת ובחטיבת התביעות של המשטרה שוקלים הגשת כתב אישום נגד שחם.
ב-2020 נידון ניצב בדימוס ניסו שחם לעשרה חודשי מאסר. הוא הורשע בהטרדה מינית ובמעשה מגונה בשוטרת, וכן בעבירות של מרמה והפרת אמונים. בינתיים הוא כבר שוחרר ממאסר. בחודש שעבר פסק בית המשפט המחוזי בלוד פיצוי לשתי שוטרות שנחקרו כעדות בפרשה, שהגישו תביעה נגד המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), הגוף החוקר בפרשה, בטענות קשות על ההתנהלות מולן בחקירה. בבסיס תביעתן של השוטרות עמדה העובדה כי הן מסרו עדות בעת החקירה של שחם, שנפתחה נגד מי שהיה בעת ההיא אחד המפקדים הבכירים במשטרה, שנחשד בקיום יחסים אינטימיים עם שוטרות זוטרות ממנו.
עו"ד חן מאירי מסרה בשמו של שחם: "מדובר בעובדי קבלן שהועסקו ברישיון להעסקה והלנה. מרשי זומן לחקירה, ונוכח לדעת שהמשטרה כלל לא ידעה כי המדובר בקבלן שמעסיק אותם והם אינם מועסקים על ידי מרשי. מלוא הרישיונות נמסרו על ידי הקבלן למשטרה להנחת דעתם. עוד הובהר על ידי הקבלן, כי בשל העובדה שלא ניתן להחזירם לעזה בעת הזו לאור המלחמה, הם שוהים בישראל ברשות הקבלן. צר לנו שמשטרת ישראל תחת שתפעל למיגור פשעי מלחמה עסוקה בלדברר לתקשורת אין סיפור מאין זה".