2 צפייה בגלריה
עמית בן יגאל ז"ל ואימו נאוה
עמית בן יגאל ז"ל ואימו נאוה
"הוא תמיד אמר 'אמא את יכולה לעשות הכול'". רביבו עם בנה עמית בן יגאל ז"ל
נאוה רביבו (50), אימו של לוחם סיירת גולני עמית בן יגאל שנפל לפני כשלוש שנים בפעילות מבצעית בשומרון, החליטה להתמודד בבחירות למועצה בעיר מגוריה רמת גן. הבחירות לרשויות המקומיות ייערכו בסוף אוקטובר.
רביבו עסקה בחינוך במשך 25 שנה. עם נפילתו של בנה סגרה את הגן שהיה בבעלותה במשך 15 שנה ומאז היא עסוקה בעיקר בהנצחתו, בין היתר בהרצאות בבסיסי צה"ל, בתי ספר ומכינות לעידוד שירות משמעותי ובפרויקטים חברתיים כמו מיזם ההיכרויות - עמית לחיים.
רביבו תרוץ ברשימת "רמת גן שלנו" בראשות ליעד אילני, לשעבר ממלא מקום ראש העיר וחבר מועצת העיר. "בחרתי בפוליטיקה כי הבנתי שזאת פלטפורמה שתאפשר לי לעשות טוב", שיתפה רביבו. "אני נקרעת מגעגועים לבני ושואלת את עצמי לא אחת האם חיי ימשיכו להיראות כך, זאת שאלה שמטרידה אותי ולכן אני רוצה להכניס את עצמי לעשייה אחרת מלבד ההנצחה".
2 צפייה בגלריה
עמית בן יגאל
עמית בן יגאל
עמית בן יגאל
לדבריה, "זה לא במקום, ההנצחה היא חלק בלתי נפרד ממני ואם אני עושה טוב לכל כך הרבה מתוך כאב אז בטוח אעשה טוב מתוך שליחות. אני מאמינה שאני יכולה לעשות טוב גם בעוד המון תחומים. השאיפה שלי היא לעסוק בחינוך ורווחה".
רביבו סיפרה שקיבלה לא מעט חיזוקים מהסביבה. "המעגלים החברתיים שלי היו גדולים תמיד. ברגע שעמית נפל ואישיותו נגעה בלבבות של כולם, המעגלים התרחבו. אנשים אמרו לי שאני צריכה להדליק משואה ושאני צריכה לנצל את ההשפעה החברתית שלי לדברים גדולים וטובים, לשנות את המקום שלנו, וזה מה שאני מתכוונת לעשות".
אמנם היא מחובקת ואהודה, סוג של קונצנזוס, אבל בבחירה במסלול פוליטי יכול לערער את המקום החם הזה. "אין לי חשש כזה. אני יודעת מי אני ומה אני מסוגלת לתת", אמרה רביבו. "כשליעד הציע לי לרוץ אמרתי שאני לא מבינה בפוליטיקה אבל מבינה בבני אדם. לפתור דברים מתוך מקום אנושי. כמו החג הזה, גם את הפוליטיקה נצבע בלבן".
על השאלה מה בנה היה חושב על המהלך הזה, השיבה: "עמית אמר לי כמה ימים לפני שנפל 'אמא, אני תכף משתחרר, אני ואת נשנה עולם'. סיפרתי לו ביום הולדתו האחרון, 21, שהענקתי לעצמי מתנה ללמוד איך לספר את הסיפור שלי על במה ולכתוב ספר חינוכי. הכול השתנה, הוא תמיד אמר 'אמא את יכולה לעשות הכול', ושאדאגתי להיות הגרסה הכי טובה של עצמי בכל דרך שאבחר וככה אנצח".
אילני אמר כי "בימים כה קשים של פילוג ושיסוי אח באחיו במדינה וגם אצלנו ברמת גן, נאוה היא סמל בשביל כולם. החיבור שלה אליי ולדרך שלנו יסייע לקדם את האחדות וחיזוק הקשר בין הקהילות ברמת גן".