משפחתו של יורי וולקוב, שנרצח במעבר חצייה בחולון על ידי רוכב קטנוע שנמלט, הודיעה בצהריים (יום ה') כי תבקש לתרום את קרניות עיניו, במידה שהדבר אפשרי מבחינה רפואית. אנה אולשינסקי, גיסתו של וולקוב שעבד בכוח העזר של בית החולים איכילוב, סיפרה כי בתרומה הזו "לפחות ניתן אור לאדם אחר. זאת הדרך של המשפחה לתרום לחברה".
2 צפייה בגלריה
יורי וולקוב
יורי וולקוב
יורי וולקוב ז"ל ורוכב האופנוע שדקר אותו למוות
(מתוך פייסבוק)

בתוך כך, אלמנתו של וולקוב, לנה, ביקשה בשיחה עם ynet סיוע במימון קבורת בעלה בבית העלמין בחולון. "אני מאוד מבקשת מקום בבית העלמין בחולון, אין לנו אוטו ואני לא יכולה לנסוע לירקון. אני רוצה שיקברו את יורי שלנו בחולון, ליד הבית שלנו בבת ים". ההלוויה של יורי אמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב, ובמשפחה סבורים כי אין להם די כסף על מנת לרכוש חלקת קבורה בבית העלמין בחולון.
הרצח אירע אמש כאשר בני הזוג וולקוב הלכו לראות דירה בחולון, המתינו במעבר חצייה - ובאור ירוק החלו לחצות. רוכב הקטנוע חתך אותם באור אדום וכמעט פגע בהם - והאישה הספיקה לצלם אותו. רוכב הקטנוע ראה את האישה מצלמת, חזר אליה ודרש ממנה: "תביאי מה שצילמת". וולקוב ביקש ממנו להמשיך לנסוע - ונדקר בחזהו על ידי הרוכב. בתיעוד שפורסם מהתקרית נראה וולקוב מדבר עם אשתו - כשלפי חברת המשפחה הוא אמר לה "אני לא מרגיש טוב" - ואז נופל על הרצפה. רוכב הקטנוע נמלט, וטרם נתפס.

לנה סיפרה הבוקר מביתה בבת ים על התקרית המזעזעת. "עברנו כביש ואמרנו לו (לנהג) שנסע ברמזור אדום, כשלנו היה ירוק. הסתכלתי וראיתי שמשהו לא בסדר, אמרתי שאולי אצלם אותו כדי לשלוח למשטרה. זו הייתה הסיבה שהוא הרג אותו". יורי, כמו גם לנה, עבד בכוח העזר של בית החולים איכילוב בתל אביב, ולדברי רעייתו הוא היה עובד חרוץ שהיה אהוד על כלל עמיתיו. "בכל מקום שבו עבד כולם אהבו אותו. הוא עבד מכל הלב בשביל החולים, את זה אני יודעת".
בתו של יורי, דריה, סיפרה לאולפן ynet: "אבא שלי היה גיבור, הוא פשוט הציל את אמא שלי". לדבריה, רוכב הקטנוע לא פגע בהוריו כיוון שאליו נסוגו אחורה כשהלכו במעבר החצייה, ואחרי שאמה צילמה אותו הוא חזר והתקרב לעברה. אביה, כך סיפרה, היה באותם רגעים בצד השני של המעבר וכשראה זאת התקרב לעברו של הרוכב וביקש ממנו להמשיך הלאה. "הבן אדם הזה כנראה זה לא בא לו טוב בעין, במיוחד אחרי שצעק על אמא שלי בחצי עברית וחצי ערבית, הוא ראה את כל הסיטואציה זה לא היה לו טוב בעין, ומפה לשם אבא שלי מזיז את אמא שלי אחורה - והבן אדם הוציא סכין נשלפת, דוקר אותו בלב ופשוט נעלם".
בתקופה האחרונה משתוללת אלימות בכבישי ישראל. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד אריק גרינפלד, תושב תל אביב בן 36, שתועד מוקדם יותר החודש מכה באמצעות קסדה נהג שלטענתו פגע בקטנוע שעליו רכב בנתיבי איילון. בעקבות זאת אושפז הנהג בבית חולים עם דימום תוך גולגולתי וכמה קווי שבר. במקרה אחר, תועד בשבוע שעבר נהג אוטובוס יוצא לעבר נהג שככל הנראה צפר לו מאחוריו, אוחז בנשק ומאיים לירות. "אתה מתעסק איתי? רוצה לאכול אותה?", תקף נהג האוטובוס את הצלם. "עם כדור בראש יא זבל. מטומטם".
פרטי חשבון הבנק לסיוע במימון קבורתו של יורי וולקוב:
ילנה גולטיאייב
בנק יהב מספר 04
סניף 131 הקריה תל אביב
מספר חשבון 225529
לתמיכה במשפחה: https://giveback.co.il/project/70423