צפון קוריאה הודיעה הלילה שהיא ערכה ניסוי מוצלח בטיל על-קולי חדש. בהודעה של סוכנות הידיעות הממלכתית נאמר שהניסוי נערך השבוע ושהטיל שוגר מחופה המזרחי של צפון קוריאה לים.
בהודעתה של צפון קוריאה נמסר שהטיל ששוגר, "הווסונג-8", הוא "נשק אסטרטגי". לפי פיונגיאנג לשיגור יש "חשיבות אסטרטגית גדולה", מכיוון שהיא שואפת להגדיל "פי אלף" את היכולת שלה להגן על עצמה. בניגוד לשיגורים קודמים הפעם לא דווח ששליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, צפה בניסוי.
2 צפייה בגלריה
צפון קוריאה ניסוי ב טיל על קולי
צפון קוריאה ניסוי ב טיל על קולי
שיגור הטיל, בתיעוד בתקשורת הצפון קוריאנית
(צילום: רויטרס)
צפון קוריאה מפתחת בעקביות מערכות נשק חדשות, על רקע המבוי הסתום בשיחות עם ארה"ב ודרום קוריאה. וושינגטון וסיאול מעוניינות לחתום עם פיונגיאנג על הסכם לפירוק תוכניות הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים שלה. פיונגיאנג דורשת הסרה מלאה של הסנקציות האמריקניות.
סונג קים, השליח המיוחד של ארה"ב לצפון קוריאה, הביע דאגה מהניסוי של פיונגיאנג ואמר שהוא מאיים על האזור. הוא הוסיף שארה"ב תמשיך לנקוט אמצעים דיפלומטיים לפתרון המשבר.
2 צפייה בגלריה
צפון קוריאה ניסוי ב טיל על קולי מסך בתחנת רכבת ב סיאול דרום קוריאה
צפון קוריאה ניסוי ב טיל על קולי מסך בתחנת רכבת ב סיאול דרום קוריאה
צופים בדיווח בתחנת רכבת בסיאול
(צילום: AP)
הצבא הדרום קוריאני מסר שהשיגור היה אתמול, בסביבות 06:40 שעון מקומי, ושהטיל שוגר ממחוז ג'גאנג בצפון קוריאה. בצבא הדרום קוריאני לא התייחסו לסוג הטיל ששיגרה השכנה מצפון. משרד ההגנה ביפן הגיב לשיגור הצפון קוריאני ואמר שלהערכתו מדובר בטיל בליסטי.
החודש, שעות אחרי שצפון קוריאה שיגרה לים שני טילים בליסטיים לטווח קצר, הודיעה דרום קוריאה כי שיגרה גם היא טיל בליסטי, מצוללת. הניסויים, שהגיעו אחרי שפיונגיאנג הודיעה ששיגרה טילי שיוט חדשים שכנראה מסוגלים לשאת נשק גרעיני, הוסיפו למתיחות הגוברת בחצי האי.