חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק נאזק ונעצר אמש בחשד שניסה להבריח שוהה בלתי חוקי (שב"ח) פלסטיני לישראל. היום (ראשון) הסביר גליק לאולפן ynet כיצד הסתבך, והאשים: "הייתי בחקירה שלוש שעות והמשטרה עוד תדרכה נגדי עיתונאים. משטרה כוחנית היא משטרה חלשה. כדאי שיבדקו איך מתייחסים לאזרחים".
"אני קצת עייף, ישנתי פחות משעתיים הלילה ועברתי חוויה מעניינת", סיפר גליק. "נלקחתי למעצר והואשמתי בכך שאני סכנה לביטחון המדינה, כיוון שלטענתם ניסיתי להבריח שוהה בלתי חוקי לישראל".
1 צפייה בגלריה
צעדת הדגלים המסורתית לציון יום ירושלים בהשתתפות רפי פרץ ויהודה גליק
צעדת הדגלים המסורתית לציון יום ירושלים בהשתתפות רפי פרץ ויהודה גליק
"מאמין שהמשטרה תתנצל על הטעות". יהודה גליק
(צילום: AFP)
-וזה נכון? "אין דבר רחוק יותר מהאמת. מדובר במקרה שאדם מגלה אזרחות למופת. לקחתי טרמפיסט משערי היישוב הר גילה שנמצא כעשר דקות מירושלים, במהלך הנסיעה אשתי ואני מדברים איתו, מתברר שהבחור פלסטיני. כשאנחנו שואלים אותו אם יש לו אישורים הוא אומר לנו כן. אנחנו מגיעים למחסום והשוטרים אומרים לנו להמשיך ולנסוע. אני עוצר את האוטו, פותח את החלון, קורא לשוטר ואומר לו: 'יש פה בחור פלסטיני, תבדוק אותו בבקשה'".
-אתה קורא לשוטרים ואומר להם שכדאי שיבדקו מי פה מאחורה. נכון מאוד. כבר יכולתי להיות בבית. קראתי לשוטר, אמרתי לו שיבדוק בבקשה את הבחור שנמצא פה. אחרי כמה דקות הוא ביקש ממני תעודת זהות והודיע לי שאני מעוכב ולאחר כמה דקות נוספות מגיע קצין ואני מבקש ממנו את תעודת הזהות שלי בחזרה. הוא שם עלי אזיקים, מכניס אותי בכוח לניידת ומודיע לי שאני עצור".
-איך יכול להיות במדינה נורמלית שאדם מוכר כמוך שמודיע למשטרה שיש אצלו מישהו שכנראה הוא שב"ח, גומר את היום עם אזיקים על הידיים? "זה בדיוק מה שמפריע לי, כי יהודה גליק הוא אדם מפורסם ויכול להתראיין אצל אטילה, אבל זה יכול היה להיות אזרח פשוט ואף אחד לא היה יודע מזה, והוא היה מוצא את עצמו אזוק בלי שום דבר. מעבר לכך, במשך שלוש שעות אני בחקירה, באותו זמן משטרת ישראל מתדרכת את כל התקשורת, כולל תקשורת עולמית, שהם תפסו אותי מנסה להבריח שוהה בלתי חוקי פלסטיני לתוך מדינת ישראל. בסופו של דבר אני מאמין שהמשטרה תתנצל על הטעות שקרתה להם".
חבר הכנסת לשעבר הסביר מדוע אסף את האיש למרות שלא ידע אם יש לו אישורים. "יצאתי מהר גילה שהוא ישוב מעורב עם דתיים וחילונים, מוצאי שבת, אנשים עומדים בטרמפ. אספתי את הבחור סמוך לבוטקה של השומר של היישוב, לא ידעתי שהוא פלסטיני והעליתי אותו. מדובר במרחק נסיעה של כשבע דקות שבמהלכן התברר לי שמדובר בפלסטיני. מדובר באזור חשוך ללא שוליים, המקום הראשון שיכולתי לעצור היה במחסום. עצרתי, קראתי לשוטר ודיווחתי. מה יכולתי לעשות יותר מכך?".
"מפריע לי שבמקום להתנצל במשטרה הוציאו הודיעה בה הם מאשימים אותי בהתפרעויות וכל מיני דברים שהם באמת מתחפרים בתוך השקרים של עצמם", טען גליק. "משטרה כוחנית היא לא משטרה חזקה, היא משטרה חלשה. כדאי שיבדקו, אם ככה מתנהגים אליי, האם ככה מתנהגים לאחרון האזרחים? ישראלי יהודי או פלסטיני, לא ככה מתנהגים, עם כל הכבוד. יש פה שאלה שמשטרת ישראל צריכה לשאול את עצמה והסיפור האישי שלי פחות מעניין".
"אני אמשיך לאסוף טרמפיסטים ולאהוב כל אדם באשר הוא אדם, אמשיך להיות קיצוני בעניין הזה", אמר בסיום.
ממשטרת ישראל נמסר כי "במהלך פעילות שגרתית של לוחמי מג"ב המוצבים במעבר יעל שבעוטף ירושלים, עצרו הלוחמים רכב לבדיקה. בתוך הרכב ישבו נהג ונוסע נוסף בתא הנוסעים האחורי. בבדיקה התגלה כי הנוסע הוא שוהה בלתי חוקי ללא אישורי כניסה לישראל. כאשר הודיעו הלוחמים לנהג כי הוא מעוכב הוא החל להתפרע ולסרב לעיכוב. הנהג החשוד נעצר יחד עם השוהה הבלתי חוקי והם הועברו לחקירה במשמר הגבול בסיומה הנהג החשוד שוחרר בערבות כספית והשוהה הבלתי חוקי הועבר למעצר בכלא עופר. לוחמי מג"ב פעלו באופן מקצועי וערכי כפי שמצופה מהם. נמשיך לפעול נגד אלו השוהים בישראל שלא כחוק".