יממה לאחר שראש הממשלה כינה בטקס ביד ושם את איראן ושלוחיה "כוחות הרשע" ואיים ב"תגובה מוחצת", נשיא איראן משתמש באותה טרמינולוגיה: איבראהים ראיסי איים הבוקר (שלישי) כי "כל טעות שישראל תעשה נגד איראן תגרור תגובה קשה מצד הכוחות האיראניים, שתוביל להשמדה של חיפה ותל אביב". בנאום שנשא בטהרן במסגרת "יום הצבא" האיראני, הוסיף ראיסי כי "אויבי איראן, ובראשם ישראל, צריכים לדעת שכל פעולה מצידם נגד איראן תענה בתגובה מוחצת".
ראיסי התייחס גם לנוכחות האמריקנית במזרח התיכון ואמר כי "על הכוחות הזרים הפועלים באזור, ובמיוחד צבא ארה"ב, לעזוב כמה שיותר מהר". לדבריו, "נוכחות איראן באזור מבטיחה את הביטחון והיציבות, ואילו הנוכחות של כוחות זרים משיגה את ההפך".

7 צפייה בגלריה
מצעד יום הצבא האיראני
מצעד יום הצבא האיראני
"על הכוחות הזרים הפועלים באזור לעזוב כמה שיותר מהר". ראיסי ב"יום הצבא" האיראני
7 צפייה בגלריה
מצעד יום הצבא האיראני
מצעד יום הצבא האיראני
מצעד "יום הצבא" האיראני
באירוע נערכו גם צעדה ותצוגת תכלית של צבא איראן, כפי שנעשה ביום הזה מדי שנה. בטקס "לחלוקת כבוד לצבא איראן" נכחו מלבד הנשיא גם שורה של בכירים במשרד ההגנה, משמרות המהפכה וצבא איראן. הנשיא האיראני אמר עוד באירוע כי "הכוחות המזוינים של איראן הם אלה שמביאים ביטחון לאזור כולו. צבא איראן מתקדם בכל היבטי המדע והטכנולוגיה ביחס לכל מדינות האזור".
כל הכלים שהוצגו באירוע הם מתוצרת איראנית. צבא איראן מתמודד עם בעיות רבות בתחזוקת המטוסים של חיל האוויר שלו, בעיקר הישנים מייצור אמריקני. במצעד הוצגו אותם מטוסים לצד תהלוכה קרקעית שכללה משאיות שנשאו כלי טיס בלתי מאוישים מדגמים שונים, והוצגו גם מערכות זיהוי מטוסים, מכ"מ ומערכות שונות להגנה אווירית.
במקביל, נערכה הצגת תכלית של יכולות חיל הים האיראני. לעתים נוהגים באיראן להציג גם טילי קרקע ולשים עליהם את הדגש, אך השנה בלטו מערכות ההגנה האווירית ויכולות אוויריות וימיות.
7 צפייה בגלריה
מצעד יום הצבא האיראני
מצעד יום הצבא האיראני
מצעד "יום הצבא" האיראני
אתמול בערב, כשבנו של מנהיג איראן בעבר נמצא בקהל, אמר ראש הממשלה בנימין בפתיחת טקסי יום השואה כי "העולם השתנה, אבל הקריאות להשמדתנו לא פסקו והיום הן באות ממשטר האימים בטהרן. שעלינו לבלום את כוחות הרשע מוקדם ככל האפשר. מדינת היהודים חייבת להבטיח שיהיה בידה כוח להגן על עצמה בכוחות עצמה מול כל אויב ומול כל איום. ניצחון העבר אינו מבטיח לבדו את ניצחון העתיד. ניצחון העתיד מחייב נחרצות תמידית ומאבק חסר פשרות במבקשי נפשנו ובכל הסכם גרעין עם איראן שיסלול את דרכה לנשק גרעיני. אנו נאבקים בתקיפות בשלוחות הטרור של איראן סביבנו. מי שמבקש - ייתקל בתגובה מוחצת".
נתניהו הוסיף בנאום אמש: "אזרחי ישראל, אני עומד פה הרבה שנים ואני מצהיר בפני העולם כולו - 'לעולם לא עוד'. הפעם אני מבקש להדגיש - מבקשי נפשנו, הצוררים החדשים, אולי חושבים שאין לנו את הנחישות והלכידות הפנימית לעמוד מולם - אבל הם טועים בגדול".