1 צפייה בגלריה
איציק מדינה
איציק מדינה
איציק מדינה אחרי עיכובו לחקירה
(צילום: יעל צ'כנובר)
פעיל המחאה איציק מדינה, שנחקר השבוע במשטרה בעקבות מידע משב"כ, זומן פעם נוספת לחקירה בתחנת פתח תקווה - הפעם בחשד למעורבות בתקיפת כתבת ערוץ 14, שיראל ללום נהיר, בעת שהייתה בהיריון.
מהמשטרה נמסר כי החקירה נפתחה כבר לפני כשלושה חודשים בעקבות תלונה של הכתבת. השבוע, בעקבות עיכובו לחקירה, זיהתה ללום נהיר את מדינה - ומסרה למשטרה כי מדובר בו.
על אף שהתקיפה עצמה לא תועדה במצלמות ערוץ 14, מדינה כן צולם כשהוא צועק ומורחק על-ידי מפגינים אחרים שניות ספורות לאחר מכן. "האיש שמראיינים עכשיו כגיבור דמוקרטיה, הוא אדם שחושב שלבחורה בחודש שישי של היריון ראשון, מגיע שיתקפו אותה וירדפו אותה כך שתסיים יום עבודה במיון יולדות מפוחדת על התינוק ועם צירים מוקדמים", כתבה ללום נהיר אחרי עיכובו.
לדברי ללום נהיר, על אף שהתקיפה עצמה לא תועדה, "יש לי עדי ראייה, את הסרטון הזה ומסמכים רפואיים". מהמשטרה נמסר כי "בסיום החקירה יועברו כלל ממצאיה לעיון והחלטת הגורמים הרלוונטים, כמקובל".

שלשום עוכב מדינה לחקירה בתחנת משטרה בפתח תקווה. לטענת מפגינים הוא נלקח לעיני חמשת ילדיו בביתו "ללא התראה מוקדמת ובאמצע ארוחת הערב". כעבור זמן קצר הוא שוחרר ללא תנאים מגבילים. הוא תקף לאחר יציאתו מהתחנה כי "האשימו אותי שתכננתי לפגוע באישי ציבור, אני לא מאיים על אף אחד".
מנגד, במערכת הביטחון ציינו כי מדינה "זומן לחקירת משטרה בעקבות מידע שעלה במערכת הביטחון על רקע כוונות לממש פעילות אלימה, ללא קשר לפעילותו במחאה. הוא לא נעצר, והגיע מרצונו הערב לתחנה. בניגוד לפרסומים, לא מדובר במעצר שב"כ או מעצר מנהלי. מדובר בטיפול משטרתי". במקביל, הודיעה המשטרה: "בהמשך לפניות כתבים וכדי להעמיד דברים על דיוקם, נציין כי שוטרי תחנת פ"ת עיכבו הערב לחקירה תושב העיר בעקבות מידע שהתקבל כי בכוונתו לבצע פעילות אלימה".
אתמול אמר מדינה בריאיון לאולפן ynet כי "אני לא שורף ולא פוגע באף אחד, אני בסך הכול מגיע לקפלן". לדבריו, "יש גם קו ישיר לשיחת טלפון הזויה שקיבלתי לפני שלושה חודשים. בשיחה אמרו לי 'מר מדינה היקר, אנחנו מזהירים אותך לבל תעשה שימוש באמצעים לא חוקיים בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית'. זה לא השב"כ אבל זה חמור".