מחבלים ירו אמש (יום חמישי) לעבר עמדת צה"ל סמוך ליישוב נווה צוף שבבנימין, בכביש 465. בתחילה נחשד כי ירי המחבלים הביא לפציעתם של שני פלסטינים - בהם פעוט בן 3 שנפצע באורח אנוש ואביו, הייתם תמימי (40), במצב קשה, אך לאחר תחקור ראשוני, מצה"ל נמסר כי השניים נפגעו ככל הנראה מאש הלוחמים שהשיבו בירי לעבר המחבלים.
צוותי מד"א, בעזרת כוח רפואה של צה"ל, העניקו לפצועים טיפול רפואי במקום וביצעו פעולות החייאה ממושכות בפעוט. לאחר שאלה צלחו, מסוק צה"ל שהוזנק לזירת האירוע פינה את הפעוט לבית החולים שיבא בתל השומר במצב לא יציב. במקביל, הסהר האדום פינה את האב לשטחי הרשות הפלסטינית. בית החולים עדכן כי מצבו של הפעוט מוגדר קשה, וכי הוא מורדם ומונשם. תמימי סיפר: "היינו בכניסה לבית, לא ידעתי שיש בחוץ מחסום צבאי. פתאום ירו עלינו כמה יריות, בבן שלי פגע יותר מכדור אחד".

3 צפייה בגלריה
אירוע ירי בכביש 465 ליד חלמיש
אירוע ירי בכביש 465 ליד חלמיש
פינוי הפעוט במסוק
(צילום: דוברות בנימין)

חובש בכיר במד"א גדי אמיתון הוסיף: "תושבים ביישוב שמעו את קולות הירי ודיווחו על האירוע. הגענו לכיכר הכניסה המזרחית של היישוב, וראינו את הגבר והפעוט שוכבים על המדרכה כשהם סובלים מפצעי ירי בגופם. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירות דימומים וחבישות. הגבר פונה על ידי אמבולנס של הסהר האדום לשטחי הרשות, ואנחנו ביצענו פעולות החייאה בפעוט שהיה מחוסר הכרה. לצד כוח רפואה צבאי שהגיע למקום, נלחמנו על חייו עד שליבו חזר לפעום. תיאמנו נקודת חבירה עם מסוק שנחת בסמוך, והוא פינה את התינוק לבית החולים כשמצבו קשה ולא יציב".
אמיתון (67), אב לארבעה המתנדב במד"א כבר 53 שנה, טיפל כאמור בפעוט הפלסטיני. "הוזעקתי על ידי מוקד מד"א אחרי דיווח על פיגוע ירי", סיפר ל-ynet, "הגענו לנקודה אחורית ואז ראינו שני פצועים. מיד התחלנו פעולות החייאה בפעוט, עבדנו עליו כמעט שעה עד שייצבנו את מצבו. אין כאן שאלה בכלל לגבי זהות המטופל - ברור שמטפלים בכולם".
מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל מצר על פגיעה בבלתי מעורבים ופועל למניעת אירועים מסוג זה. האירוע מתוחקר".
3 צפייה בגלריה
גדי אמיתון
גדי אמיתון
"אין שאלה לגבי זהות המטופל - מטפלים בכולם". אמיתון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי ז"ל
מאיר תמרי וזירת הפיגוע בצפון השומרון
ביום שלישי האחרון נורה למוות בצפון השומרון מאיר תמרי (32), תושב חרמש ואב לשני ילדים קטנים. לפי תחקיר הפיגוע, רכב חולף שבו שני פלסטינים עקף את מכוניתו של ההרוג וירה לעברה - ככל הנראה שבעה כדורים מרובה M16.
חטיבת טול כרם של גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של הפתח, קיבלה אחריות על הפיגוע ומסרה כי "הלוחמים נסוגו בשלום". חוליית הטרור אף קראה לתושבי האזור הפלסטינים למחוק את כל הארכיון ממצלמות האבטחה, כדי לשבש את ניסיונות החיפוש של צה"ל אחר המחבלים.
פורסם לראשונה: 21:11, 01.06.23