זוועה בצפון: אב בשנות ה-40 לחייו חשוד כי במשך שנה שלמה ניצל ותקף מינית את בתו הנערה. החקירה מתנהלת בשבועות האחרונים על ידי חוקרי המחוז הצפוני של המשטרה, ובימים הקרובים צפוי נגד החשוד כתב אישום בבית המשפט המחוזי. מיוחסות לו עבירות של אונס ומעשה סדום.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום אילוס אזיקים
מסכת של תקיפות מיניות שנמשכה שנה שלמה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
"לפני מספר שבועות החלה נערה מהצפון לשדר אותות מצוקה קשים ולפגוע בעצמה בעת שהייתה במסגרת חינוכית", מספרת רס"מ בת אל מלכה, חוקרת עבירות מין וחסרי ישע במחוז צפון. "היא הועברה לטיפול רפואי, ושם חשפה בפני הצוות הרפואי שטיפל בה כי היא נפלה קורבן לתקיפה מינית. בהמשך פונתה לאחד מבתי החולים בצפון, ושם סיפרה בפירוט שאביה תוקף אותה מינית".
רס"מ מלכה מוסיפה כי בעקבות זאת הועבר מיד למשטרה דיווח כנדרש על פי החוק: "כבר באותו היום גבו ממנה חוקרי משטרה עדות ראשונה, ומיד לאחר מכן אביה נעצר לחקירה. מספר ימים לאחר מכן נכנסתי לתמונה, נפגשתי איתה בפעם הראשונה. היה לה קשה לדבר ולחשוף, נפגשתי איתה לפחות שבע פעמים, ליוויתי אותה לבדיקה רפואית, גביתי עדויות מכל העדים הרלוונטיים בתיק. התרשמתי ממנה לטובה, מדובר בנערה אמינה, שגרסאותיה עקביות ולתלונותיה נמצאו ראיות משלימות".
 רס"מ בת אל מלכה רס"מ בת אל מלכהצילום: דוברות מחוז צפון
מהחקירה, כך מספרת החוקרת, התברר שלפני כשנה האב אסף את בתו מבית הספר, לקח אותה לדירות שכורות בצפון – ושם ביצע בה מעשים מגונים ובהמשך מעשי אונס קשים ואכזריים. "הוא ניצל אותה במשך שנה שלמה לסיפוק צרכיו, היא לא סיפרה לאף אחד על מעשיו כי הוא דרש ממנה לא לספר על מה שקרה", אמרה רס"מ מלכה. "היא סיפרה שהוא היה אלים עוד כשהם היו ילדים בבית, ומאז היא חוששת מפניו".
החוקרת מציינת כי מהעדויות של הנערה, העבירות בה בוצעו בלפחות ארבע דירות שונות ברחבי הצפון: "היא מתארת איך בכתה וניסתה להתנגד, אך לא הצליחה למנוע את התקיפות האכזריות. הוא נחקר מספר פעמים, הכחיש את כל החשדות ומסר גרסאות סותרות ולא עקביות. בתחושתי התיק חזק מאוד, הנערה רהוטה, אמינה ומדויקת. אני משרתת 16 שנים במשטרה והתגייסתי בדיוק כדי לטפל בתיקים מעין אלה, תיקי מצווה שמטרתם הרחקת עברייני מין מהחברה", סיכמה רס"מ מלכה.
עו"ד הייתם דראושהעו"ד הייתם דראושה
עו"ד הייתם דראושה, שמייצג את החשוד, מסר בתגובה: "מדובר באב נורמטיבי לחלוטין, אב למופת שדואג לכל ילדיו, הוא כופר בכל סעיפי החשדות, מעולם לא פגע בבנות שלו, אין לו שום הרשעות פליליות קודמות. אנו נטען שהוא נפל קורבן לעלילה על רקע סכסוך משפחתי, נוכיח את חפותו בבית המשפט. המעצר פגע בו קשות, מדובר במעצר מיותר לחלוטין. נפעל לשחרורו מהמעצר ולחזרתו לביתו".