צעירים בעיסאוויה התעמתו אמש (יום שבת) עם המשטרה, ירו על שוטרים זיקוקים והשליכו לעברם חפצים ובקבוקי תבערה. אחד הבקבוקים הושלך ישירות לעבר מכת"זית, ובתיעוד מהמקום נראית אש בחלקו העליון של הרכב המשטרתי. מהמשטרה נמסר כי בעימותים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
כבר תקופה ארוכה שכמעט מדי ערב פורצים בעיסאוויה עימותים בין כוחות הביטחון לצעירים, אך האזור התחמם עוד יותר אחרי הפיגוע שאירע בירושלים בשבוע שעבר על-ידי מחבל פלסטיני בן 16 מעיסאוויה. בפיגוע נורה המחבל עומר איברהים אבו עסב למוות על-ידי השוטרים שבהם ניסה לפגוע, ולאחר מכן נכנסו כוחות הביטחון לשכונה שבמזרח ירושלים וביצעו בה מעצרים. בעיתונות הפלסטינית, אגב, כונתה אתמול עיסאוויה "עזה הקטנה".
2 צפייה בגלריה
בקבוק תבערה הושלך על מכתזית בשכונת עיסאוויה
בקבוק תבערה הושלך על מכתזית בשכונת עיסאוויה
המכת"זית שנפגעה
2 צפייה בגלריה
עומר איברהים אבו עסב, המחבל מפיגוע הדקירה
עומר איברהים אבו עסב, המחבל מפיגוע הדקירה
העימותים התגברו מאז הפיגוע. עומר איברהים אבו עסב
לטענת תושבים, "השוטרים כל הזמן מסתובבים בשכונה ועוצרים אנשים שלא קשורים לשום דבר. הם גם משתמשים ברימוני הלם ובגז מדמיע. ילדים לא ישנים בשעות הלילה בגלל העימותים האלה, שהתחילו מאז שנכנסו השוטרים לשכונה". תושב השכונה, מוחמד אבו חומוס, טען כי צעירי עיסאוויה מוחים על כך שכוחות הביטחון לא משחררים את גופתו של אבו עסב. לדבריו, המצב ימשיך להיות נפיץ כל עוד הגופה לא תובא להלוויה - שתהיה לדבריו "גדולה וראויה".
עם זאת, אמש העימותים החלו בכניסה המזרחית של עיסאוויה - כלומר, כשהכוחות לא נכנסו לתוך השכונה. בעיסאוויה טוענים שהנוכחות המשטרתית הגדולה באזור היא התגרות בהם - אך במשטרה טוענים כי נוכחות הכוחות בשטח נדרשת לאור האלימות.
פורסם לראשונה: 23:04, 20.11.21