1 צפייה בגלריה
דניאל סיריוטי כתב ישראל היום שהותקף
דניאל סיריוטי כתב ישראל היום שהותקף
ארכיון. דניאל סיריוטי
כתב החינמון "ישראל היום", דניאל סיריוטי, נחקר לאחרונה במשטרה בחשד שניסה לסחוט תושב הצפון: הוא שיקר לו שנפתחה נגדו חקירה על תקיפה מינית של ילדיו, והבטיח לו שהוא יוכל להביא לסגירת התיק תמורת סכום כסף.
על פי תחקיר של התוכנית "הצינור" ששודר הערב (יום ד'), הקורבן הוא ספר בשם יריב חן. לדבריו, סיריוטי כתב לו: "אחי, תחזור אליי דחוף יש לי משהו לספר לך". חן סיפר: "חזרתי אליו. הוא סיפר לי שהוא היה במספרה והוא ראה שני חוקרים. ואז הוא אומר לי, 'תשמע, ראיתי את שניהם כשהם מחזיקים תיק חקירה שכתוב עליו יריב חן. החוקר אמר לי שאפשר לסגור את התיק הזה תמורת 20 אלף שקל'".
חן הוסיף: "אמרתי לו - מה זאת אומרת? על מה חקירה? הוא אומר לי, 'יש חקירה סמויה שכביכול נגעת בילדים שלך'. אמרתי לו 'אני? נגעתי בילדים שלי? מה הולך פה? הילדים האלה הם עולמי. זה הלב שלי'. זה ריסק אותי". חן גילה שסיפור החקירה בדוי והגיש תלונה במשטרה. סיריוטי נחקר באזהרה והמשיך לעבוד ב"ישראל היום" כל אותה העת.
פרקליטתו של סיריוטי מסרה בתגובה: "מרשי נחקר ומסר גרסתו למשטרה. למקרה המתואר אין קשר ל'ישראל היום'".
מ"ישראל היום" נמסר בתגובה: "המעשים המיוחסים לכתב דניאל סיריוטי הם חמורים ודורשים חקירה. אנו סומכים על פעילותה של מערכת אכיפת החוק בעניין. מעבר למישור החוקי, כל ניצול פסול של תפקידו ומעמדו של עיתונאי הוא בניגוד לערכי העיתון. הכתב הוצא לחופשה מיידית מעבודתו בעיתון".