ארבעה נערים נעצרו הבוקר (ראשון) במאחז הבלתי-חוקי חומש שבצפון השומרון, שטח שפונה בהתנתקות ב-2005 והשהות בו אסורה. בתיעוד מהאירוע נראה אחד השוטרים מכה את אחד הצעירים - אך גורמים במשטרה טוענים כי הנערים התנגדו למעצר.
בשנים האחרונות התמקמו במקום בחורי ישיבה כדי לשמר את הנוכחות במקום - ואמש דיווחו תלמידי ישיבת חומש והמנכ"ל שמואל וונדי לכוחות הביטחון על זריקת אבנים ובקבוקי תבערה לעברם, כמו גם על מטען חבלה שהונח בכניסה למקום. צה"ל הגיע למאחז בשעות הבוקר יחד עם חבלני משטרה שפירקו את המטען, שהתגלה לבסוף כדמה. לאחר מכן בוצעו המעצרים.
2 צפייה בגלריה
משטרה עוצרת מתנחלים במאחז חומש
משטרה עוצרת מתנחלים במאחז חומש
מתוך מעצר המתנחלים בחומש

הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש, אמר בתגובה כי "הישיבה היא פרויקט התיישבותי חלוצי שמתקיים כבר 15 שנים. הדרישה כאן היא לשוב לריבונות ולשליטה בארץ, ולתקן את חטא הגירוש. מעצר בחורי הישיבה כתגובה לאירועי הטרור, היא רוח גבית לטרור ואנחנו חוששים בצורה רצינית להתגברות התקיפות ולסיכון חיי אדם".
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הוסיף כי "היחס לתלמידי ישיבת חומש הפך לאובססיה. אם נמצא זמן פנוי לרדוף אחרי כמה תלמידי ישיבה שכל פשעם הוא לימוד תורה על אדמת ארץ ישראל, אולי אפשר היה להשקיע את אותו זמן בעצירת השתלטות הרשות הפלסטינית על שטחי C".