תושבת נתניה (45) ניצלה את ילדיה לצורך קבלה במרמה של כשני מיליון שקלים מהביטוח הלאומי, על ידי הצגת מצגי שווא ביחס למצבם הרפואי והקוגניטיבי, השפילה אותם והתעללה בהם. כך מתואר בכתב אישום שהוגש היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בלוד. שמה של הנאשמת נאסר לפרסום.
לפי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז, בין 1994 ועד פברואר השנה נהגה הנאשמת לפנות לוועדות שונות מטעם הביטוח הלאומי בטענות כזב שלפיהן ילדיה סובלים, לכאורה, ממגבלות תפקודיות, התנהגותיות והתפתחויות שונות.
עוד צוין בכתב האישום כי על מנת לגבות את דיווחיה הכוזבים במסמכים רפואיים, הביאה הנאשמת לאורך השנים את ילדיה בפני רופאים שונים לצורך בדיקות ואבחונים שלא לצורך, פעלה להכנסתם במסגרות לחינוך מיוחד אף על פי שמצבם הרפואי לא דרש זאת, ונמנעה מלשלוח שניים מילדיה לבית הספר במשך זמן ממושך כשהדבר לא עלה בידה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד הבנות משחקות בגן
תיעוד הבנות משחקות בגן
תיעוד ילדיה של הנאשמת
(צילום: דוברות והסברה ביטוח לאומי)
בפרקליטות ציינו כי לאורך שנות חיי הילדים, דאגה האם לשכנע אותם שהם אכן סובלים ממגבלות ותחלואות שונות, אשר התבססו על דיווחיה הכוזבים ומבלי שאלו תאמו את מצבם האמיתי. בשל מצגי השווא, קיבלה הנאשמת מהמוסד לביטוח לאומי גמלת נכות כללית בסך כולל של כשני מיליון שקלים.
כתב האישום מייחס לאם ריבוי עבירות של התעללות בחסר ישע בידי אחראי, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות שונות על חוק איסור הלבנת הון.