2 צפייה בגלריה
הרב יזדי בבית המשפט
הרב יזדי בבית המשפט
יזדי בבית המשפט, לפני כחודש
(צילום: חיים גולדיטש)
הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים לפני כשבועיים כתב אישום חמור נגד הרב משה יזדי (59), שנמצא במעצר מ-27 באפריל, בגין ביצוע עבירות מין ועבירות מרמה והונאה בשבע מתלוננות, בעודו מכהן כרב קהילה עם קהל מאמינים רב. כתב האישום נאסר לפרסום, אך היום (שני) בית המשפט התיר לפרסם חלקים ממנו.
על פי כתב האישום, החל משנות ה-90 כיהן יזדי, תושב גבעת זאב, כרב קהילת "עמודי השלום" בשכונת הבוכרים בירושלים וכראש עמותה הנושאת את אותו השם. במסגרת העמותה היו תחת אחריותו של הנאשם, בין היתר, בית תמחוי, חלוקת מצרכים לנזקקים וכן שיעורי תורה יומיים שאותם העביר לקהל מאמיניו, שהיה מורכב מגברים ומנשים, בהם גם כאלה שחזרו בתשובה.

מכתב האישום עולה כי במסגרת שיעורי התורה שהעביר, הטיף יזדי לקהל מאמיניו דברי כזב על "ביטול השכל" ועל "אמונת חכמים" - ושעליהם לבטל את דעותיהם ורגשותיהם בפני דעת תורה. זאת, תוך שלימד אותם כי הוא מייצג את דעת התורה שעל פיה יש לפעול. בצורה דומה הוא גם לימד אותם על "צדיקי אמת", וטען שהוא אחד מל"ו צדיקים נסתרים - על מנת שיאמינו בו ויצייתו להנחיותיו השונות.
יזדי, על פי כתב האישום, אף היה מציג בפני מאמיניו מצגי שווא כי "רוח הקודש" שורה עליו ושהוא מתייעץ איתה, עם רבנים שנפטרו בעבר ועם צדיקים אחרים לפני שהוא מייעץ להם כיצד לפעול בחייהם האישיים. על סמך זאת הוא הדגיש בפניהם כי עליהם לבצע את הנחיותיו השונות במסגרת "ביטול השכל בפני דעת התורה", אף אם הדבר נראה להם חסר היגיון ובניגוד למקובל, או אף אם הדבר מנוגד להלכה היהודית.
2 צפייה בגלריה
הרב יזדי בבית המשפט
הרב יזדי בבית המשפט
(צילום: חיים גולדיטש)
עוד נטען כי יזדי היה מלמד בשיעוריו כי החטאים שמבצעים בני האדם יוצרים "ניצוצות של טומאה", וכי הדרך לתיקונם הוא באמצעות כך שהנאשם - כרב וכצדיק - "יירד למקומות הטומאה" ו"יקדש את ניצוצות הטומאה". כך גרם יזדי, על פי כתב האישום, לשבע מתלוננות להאמין בו ובכוחותיו הרוחניים באופן מוחלט, להשתעבד לרצונותיו ולבצע את הנחיותיו השונות, שבמסגרתן הוא פגע בהן מינית תוך שהוא גרם להם להאמין כאילו יחסי המין, מעשי הסדום והמעשים המגונים האחרים שביצע בהן נעשים לצורך "תיקונים רוחניים", במסגרת "דעת תורה" ובהנחיית "רוח הקודש".
בכתב האישום מצוין כי יזדי נהג לומר לכל אחת מהתלוננות בנפרד כי הנשמה שלה מיוחדת, ולכן רק היא יכולה לבצע תיקונים מסוימים - ושאסור לה לספר לאף אחד אחר על המעשים. כמו כן, הוא גם גרם להן לבצע עבורו שירותים אישיים וכן להעביר לו מאות אלפי שקלים באופנים שונים במרמה, תוך שהוא ניצל את מעמדו בעיניהן. את הכספים שקיבל הוא העביר דרך חשבונות בנק שונים שרשומים על שמות אחרים במטרה להסתירם מנושיו, וכן מתוך כוונה להסתיר את מקור הכספים והעובדה שהוא קיבל זאת מהמתלוננות.
יזדי מואשם בעבירות של אינוס במרמה, מעשה סדום במרמה, מעשים מגונים במרמה, גרם מעשה אינוס במרמה, גרם מעשים מגונים במרמה, קבלת דבר מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, הכשלת דיווח, פעולה ברכוש אסור, מרמה בנסיבות מחמירות והונאת נושים. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרו עד לתום ההליכים.