באירלנד עדיין מנסים הערב (שבת) להבין מה גרם בסוף השבוע לילד בן 12 לגנוב באישון ליל את המכונית של הוריו, לנהוג בה לאורך יותר מ-20 קילומטרים – ולהתנגש חזיתית במשאית סחורות. הילד נהרג בתאונה האיומה, שאירעה בשעה שבני משפחתו ישנו שנת ישרים וכלל לא ידעו על מעשיו.
הילד שנהרג הוא ויקטור חויצקי, בן להורים שהיגרו מפולין והשתקעו בניוקאסל ווסט, אזור שבאירלנד שבו חיה קהילה פולנית גדולה. התאונה שבה נהרג ביום שישי לפנות בוקר אירעה בשעה 2:00 במחוז לימריק, מרחק של קילומטרים רבים מביתו. הוא היה הנוסע היחיד במכונית. נהג המשאית שבה התנגש, בן 40, לא ספג פגיעות קשות, אך לקה בהלם.
3 צפייה בגלריה
אירלנד משטרה משטרת אירלנד
אירלנד משטרה משטרת אירלנד
משטרת אירלנד. ההורים נפרדו מהילד בזירה
(צילום: shutterstock)
משטרת אירלנד נאלצה להזעיק את ההורים לזירת האירוע ביום שישי לפנות בוקר ולהשתמש בכלים כבדים כדי לחלץ את הילד ההרוג מהמכונית. להורים ניתנה ההזדמנות להיפרד ממנו בזירה, ומשם פונתה גופתו לאוניברסיטה מקומית.
באירלנד מדווחים כי משפחתו של הילד היא משפחה הגונה. כעת מתכוונת המשטרה לתשאל את מכריו וחבריו, ואולי גם לבדוק את הטלפון שלו ואת פעילותו ברשתות החברתיות, כדי להבין מה גרם לו לצאת לנסיעה במכונית ללא רשות בשעת לילה שכזו.
3 צפייה בגלריה
אירלנד משטרה משטרת אירלנד
אירלנד משטרה משטרת אירלנד
"כל מי שהכיר את ויקטור יתגעגע אליו מאוד". מחסום של משטרת אירלנד
(צילום: shutterstock)
ויקטור חויצקי היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-13 בעוד שבועות אחדים, ותושבים באזור שבו התרחשה התאונה נדהמו כשגילו בן כמה הוא: "כשהקשבתי לדיווחי החדשות על התאונה ומסרו את גילו של ההרוג חשבתי ששמעתי לא נכון", סיפר ג'וזף, אחד התושבים, ל"אייריש אינדיפנדנט". באירלנד מותרת הנהיגה מגיל 17.
מנהל בית הספר שבו למד ויקטור מסר שהוא היה ילד אהוד מאוד במוסד ושמדובר בטרגדיה איומה עבור המשפחה: "אנו מצטערים עמוקות על מה שאירע ומביעים את הזדהותנו עם משפחתו של ויקטור וחבריו", אמר המנהל, שון ליין. "המורים עוזרים לתלמידים להתמודד עם האירוע הטראגי הזה. כל מי שהכיר את ויקטור יתגעגע אליו מאוד".