פליט איראני שחי במשך 18 שנה בנמל התעופה "שרל דה גול" בפריז, ושימש השראה לסרט הוליוודי בכיכובו של טום הנקס, הלך היום (שבת) לעולמו בנמל התעופה.
גורמים ב"שרל דה גול" סיפרו שמהרן כרימי נאסרי מת מהתקף לב בשעת צהריים בטרמינל 2F. המשטרה והצוות הרפואי טיפלו בו, אך לא הצליחו להציל את חייו.
4 צפייה בגלריה
מהרן כרימי נאסרי פליט מ איראן שחי ב נמל התעופה שרל דה גול פריז צרפת
מהרן כרימי נאסרי פליט מ איראן שחי ב נמל התעופה שרל דה גול פריז צרפת
נאסרי בנמל התעופה עם כרזת הסרט "טרמינל"
(צילום: AFP)
נאסרי נולד ב-1945 במחוז חוזסטאן באיראן. הוא הגיע לנמל בפריז ב-1988, אך מכיוון שלא היו ברשותו המסמכים הנחוצים להגשת מקלט הוא לא קיבל אישור להיכנס לצרפת, או למדינה אחרת. האזרחות האיראנית נשללה ממנו, והוא לא יכול היה לחזור לאיראן. נאסרי, שהוגדר כאדם "חסר מדינה", מצא את עצמו תקוע בטרמינל. לפי התקשורת בצרפת תחילה הוא היה תקוע ב"שרל דה גול", אך בהמשך הסתגל לחיים בטרמינל ושהה שם מבחירה. לבסוף עזב, אך לקראת מותו חזר לנמל.
סיפורו של נאסרי עורר עניין ברחבי העולם, והפליט האיראני זכה לאהדה רבה. עם הזמן הסיוע שקיבל בנמל התעופה הלך וגדל הוא קיבל מזון, טיפול רפואי, רדיו וספרים. נאסרי כינה את עצמו "סר אלפרד", הפך שטח קטן בטרמינל ל"ממלכה" שלו ונהנה מתשומת הלב של העובדים והנוסעים.

ב-1999, אחרי 11 שנים ב"שרל דה גול", החליטה צרפת לאשר לנאסרי לחיות בשטחה כפליט. "אני לא בטוח מה אני רוצה לעשות, להישאר בנמל או לעזוב", אמר אחרי הפסיקה הצרפתית. "אני חושב שאני צריך לבחון היטב את כל האפשרויות לפני שאקבל החלטה". לבסוף החליט נאסרי להישאר בנמל התעופה. "הוא כבר לא רוצה לעזוב את הנמל, הוא מפחד ללכת", אמר אז עורך דינו.
ב-2004 יצא לאקרנים הסרט "טרמינל" של סטיבן ספילברג, שנוצר בהשראת סיפורו של נאסרי. הוא קיבל מענק על הסרט, ושנתיים לאחר מכן עבר להתגורר באכסנייה בפריז. גורם בנמל התעופה אמר היום שלפני כמה שבועות נאסרי חזר לחיות בטרמינל, אחרי ש"בזבז את רוב הכסף שקיבל על הסרט".