1 צפייה בגלריה
בית ספר תיכון. ארכיון
בית ספר תיכון. ארכיון
בית ספר תיכון. ארכיון
(צילום: ירון ברנר)
מיזם חדש של מינהל החינוך בעיריית הרצליה יאפשר לתלמידים מצטיינים להתחיל תואר ראשון בהוראה כבר בכיתה י', במטרה להתמודד עם המחסור במורים בעיר. התוכנית, שתכלול תחילה 25 תלמידים שייבחרו על ידי ועדת קבלה, תחל כבר בשנת הלימודים הקרובה.
התלמידים יחלו את לימודיהם כסטודנטים מן המניין במרכז האקדמי לוינסקי בראשית כיתה י', ויסיימו את התיכון עם תעודת בגרות לצד תעודת הוראה. לאחר מכן הם ידחו את שירותם הצבאי בשנה לצורך סטאז' במוסדות החינוך בהרצליה, ובתום השירות יתחייבו ללמד בבתי הספר בעיר לתקופה של שנתיים לפחות. בתמורה לכך יממן עבורם משרד החינוך את הלימודים האקדמיים.
ד"ר יעקב נחום, ראש מינהל החינוך בהרצליה ויוזם התוכנית, סיפר כי "המחסור והמצוקה במורים, ובעיקר המחזור בעתודה להוראה, עלולים לרסק את מערכת החינוך ולפגוע בחוסנה החברתי, הכלכלי והביטחוני של מדינת ישראל".
במסגרת התוכנית ילמדו התלמידים המצטיינים שייבחרו על הסוגיות הבוערות של החינוך - בארץ ובעולם. הם ילמדו במרכז האקדמי יום אחד בשבוע לצד לימודי התיכון, ומסלול הלימודים שלהם יהיה הפיילוט לפיו תיבחן הרחבת התוכנית בשאר ערי ישראל.
איריס וולף, מנהלת אגף הכשרה וכניסה להוראה במשרד החינוך, בירכה על היוזמה ואמרה כי "אנו תומכים ומאמינים במודלים לוקאליים שנותנים מענה להון האנושי בעיר". פרט לתוכנית החדשה, עיריית הרצליה ביצעה מהלכים נוספים כדי להתמודד עם המחסור בצוותי הוראה. היא פעלה להחזרת פנסיונרים אל מערכת החינוך, גייסה סטודנטים מפרויקט פר"ח לבתי ספר בעיר ואף העניקה מלגות לימודים כדי להסב אקדמאים לתחום.
עו"ד אהוד לזר, מנכ"ל העירייה, אמר גם הוא כי "מצוקת כוח האדם במערכת החינוך היא בעיה לאומית שמסכנת את עתידה של מדינת ישראל". הוא הוסיף כי "עיריית הרצליה חרתה על דגלה את קידום תחום החינוך. אנו עושים הכל על מנת לשמור על מערכת חינוך גבוהה ואיכותית בעיר. העירייה יוזמת פתרונות יצירתיים ופורצי דרך על מנת לגייס לשורותיה אנשי חינוך רבים וטובים למען עתיד ילדינו".