כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד מיכאל דנילוב (20) מתל אביב, שנהג ללא רישיון נהיגה ונמלט משוטרים שהקימו מחסום בפרדס חנה. צפו בתיעוד המרדף בתחילת הכתבה.
על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה, ב-8 באוגוסט לאחר השעה 23:00 דנילוב נהג במכונית מסוג קיה פיקנטו והחזיק ברכב 230 גרם קנאביס - שלא למטרות צריכה עצמית. במושב הנוסע לצדו ישב חברו, שהיה פסול לנהיגה. השניים הגיעו לצומת המייסדים בפרדס חנה והבחינו במחסום משטרתי יזום שגרתי. הם עצרו לביקורת, ואחד השוטרים ביקש מדנילוב למסור לעיון את רישיון הנהיגה שלו. דנילוב נמלט מהמקום תוך שהוא מאיץ את מהירות רכבו.
הוא ביצע סיבוב פרסה בכיכר והתקדם לכיוון כביש 65 כשהשוטרים בעקבותיו. עו"ד להב שרייבמן, שהגיש את כתב האישום מטעם פרקליטות חיפה, טען כי "דנילוב נסע במהירות מופרזת ובאופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם, תוך שהוא חוצה את צומת אלון במהירות של כ-146 קמ"ש. בהמשך חצה את צומת גן שמואל באור אדום וחצה את צומת חדרה-מזרח במהירות של כ-138 קמ"ש".
3 צפייה בגלריה
מרדף משטרתי אחרי מיכאל דנילוב שנהג ללא רישיון בהחזקת סמים וגרם לתאונת דרכים
מרדף משטרתי אחרי מיכאל דנילוב שנהג ללא רישיון בהחזקת סמים וגרם לתאונת דרכים
ההתנגשות בתום המרדף. תיעוד
עוד עולה מכתב האישום כי דנילוב פנה מכביש 65 לכיוון כביש החוף וביקש מחברו להשליך את הסמים בכוונה להעלים ראיות. צוות השוטרים שניהל את המרדף הבחין בכך ואסף את השקית שבה היו הסמים. אז הגיע דנילוב למחלף זיכרון יעקב, פנה מזרחה לכביש 67 ובהמשך פנה לכביש 4. בכל אותה העת התעלם מכריזת הניידת שקראה לו לעצור.
בשלב זה השוטרים נסעו במקביל למכוניתו, ואחד מהם סימן לו לעצור. "הנאשם לא נענה לקריאת השוטר ולכריזות, הוא המשיך בנסיעה, ירד לשול ועקף שני רכבים מימין באופן שיש בו כדי לסכן את משתמשי הדרך ואת עצמו", נכתב באישום.
מחסום משטרתי נוסף הוקם בצומת בית חנניה ושתי ניידות חסמו את הכביש במטרה לעצור את דנילוב - שעלה על המדרכה ועקף את המחסום. השוטר שניצב על המדרכה חש מאוים, שלף את נשקו וירה לעבר גלגלי הרכב שמונה כדורים. דנילוב המשיך בנסיעה, זגזג בין רכבים בכביש ועקף מהשוליים. הוא חצה רמזורים באור אדום עד שהגיע לצומת פל-ים, שבה הוקם מחסום משטרתי שלישי ודוקרנים פוזרו על הכביש.
דנילוב חצה את הצומת במהירות מופרזת, עלה על הדוקרנים והתנגש בשני רכבים וניידת. נהגת אחד הרכבים פונתה לבית חולים רמב"ם בחיפה עם פגיעה ביד ובאגן, ובני זוג שנסעו ברכב השני עם בנם בן השש פונו בעקבות כאבים בצוואר ובגב.
לנאשם מיוחסות עבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר, חבלה במזיד ברכב, החזקת סם מסוכן שלא לצריכה עצמית, שיבוש מהלכי חקירה ונהיגה ללא רישיון נהיגה. בית המשפט צפוי לדון בבקשה להארכת מעצרו עד תום ההליכים.