1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בניחום אבלים אצל משפחתו של אבישי דוד יחזקאל ז''ל
בנימין נתניהו בניחום אבלים אצל משפחתו של אבישי דוד יחזקאל ז''ל
נתניהו בניחום אבלים אצל משפחתו של אבישי יחזקאל

ביקורת פוליטית של יו"ר האופוזיציה על הממשלה, במהלך ביקור תנחומים אצל משפחת נרצח בפיגוע בבני ברק: יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הגיע לבית משפחתו של אבישי דוד יחזקאל, שנרצח אמש בפיגוע בבני ברק, ואמר להם כי "דרושה פעולה נחושה ויד קשה. לצערי כולנו רואים שממשלה שתלויה בתנועה האיסלאמית לא עושה זאת וייתכן שהיא לא מסוגלת לעשות זאת".
"אני מצדיע לכוחות הביטחון, לשוטרים ולשוטרות ולאזרחים שמנעו בגופם אסונות גדולים יותר. הם גיבורים של ממש", אמר נתניהו. "אנחנו נתונים תחת מתקפת טרור רצחנית. חייבם להחזיר את השקט והביטחון לאזרחי ישראל ולרחובות הערים שלנו. אפשר לעשות את זה, צריך לעשות את זה - דרושה פעולה נחושה ויד קשה מאוד. לצערי כולנו רואים שממשלה שתלויה בתנועה האיסלאמית לא עושה זאת וייתכן שלא מסוגלת לעשות זאת, אבל הם חייבים לשים בצד כל שיקול פוליטי ולהילחם בטרור".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס הגיב לנתניהו: "בשנה שעברה, במהלך 'שומר חומות' ישבנו ביחד 3 פעמים בבלפור, ניהלנו משא ומתן על שותפות בין הליכוד ורע״מ והסכם קואלציוני. אז לא הייינו תנועה אסלאמית? מציע לנתניהו והליכוד לחדול מהניצול הציני של אירועים כואבים למטרות פוליטיות צרות". בליכוד הגיבו לדבריו: "מעולם לא הצענו לרע״מ להיות חלק מהממשלה וההוכחה הפשוטה לכך היא שאם היינו מסכימים לכך כבר היינו מקימים ממשלה ב-2019 כשהם הציעו לנו זאת. ממשלה שתלויה בתנועה האיסלאמית לא יכולה באמת להילחם בטרור".
חבר סיעתו של נתניהו, ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד, התראיין באולפן ynet בנוגע לגל הטרור, וכינה את התנהלות הממשלה "רופסת". אוחנה פתח את דבריו בתנחומים למשפחתו של השוטר אמיר חורי, וכן לכל משפחות הנרצחים מהפיגועים האחרונים בחדרה ובבאר שבע, והעריך שגל הטרור נמצא רק בתחילתו. "הגל הזה צריך לזכות בתגובה מוחצת ומשמעותית מצד המדינה", אמר אוחנה, "אני מזכיר שחודש הרמדאן עוד לא התחיל".
בנוגע למענה אפשרי להתפרעויות נרחבות של ערביי ישראל, הצהיר אוחנה - השר לביטחון פנים לשעבר - כי "במבצע 'שומר החומות' גייסנו את כל כוחות המילואים שיכולנו לגייס. שטפנו את הרחובות בכוחות ביטחון, כדי שנוכל לתת מענה מהיר ככל הניתן לפיגועים אפשריים", אך סייג כי לא מדובר בתרופה למצב. "זה אקמול", הודה אוחנה.
- איך הגענו למצב שבו הנשק הלא חוקי כל כך קל להשגה, גם בתחומי ישראל וגם בשטחים? "יש כמה חוליות בשרשרת של מניעת אספקת נשק. המשטרה היא אחת מהן. אבל גם כשהמשטרה עושה את עבודתה נאמנה, הענישה המקלה בבתי המשפט רחוקה מלתת מענה. הנשק בשנים עברו היה מגיע ברובו מצה"ל, אבל זה דבר שנבלם בשנים האחרונות. היום מדובר בעיקר בנשק שמגיע מהברחות, או בייצור עצמי, כמו רובי 'קרלו'. גם גדר ההפרדה פרוצה ברובה ולכן קל מאוד להיכנס לשטח ישראל. צריך לעבות את הגדר, וגם את כוחות צה"ל ומג"ב".
חבר הכנסת הביע גם תמיכה בעידוד מעורבותם של אזרחים נושאי נשק בסיכול פיגועים. "צריך לעודד אזרחים נושאי נשק ברישיון להשתמש בו. לא לראות בהם איום, לראות בהם הזדמנות", אמר אוחנה. "יש הרבה אירועים שבהם אזרחים נושאי נשק ברישיון סיכלו פיגוע. ראינו את זה באינתיפאדת הסכינים", המשיך חבר הכנסת, "לצערי נראה שהשר הנוכחי מכוון לצמצום מעגל נושאי הנשק". אוחנה השמיע ביקורת נוספת על השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, וטען כי התנהלותו עשויה לגרום לשוטרים להסס להשתמש בנשק: "כשר לביטחון פנים, הגעתי לזירה בכל אירוע שבו שוטר עשה שימוש בנשק ולחצתי את ידו. בר-לב מבקש תחקיר על אירועים כאלה".
עוד טען אוחנה כי הממשלה הנוכחית אחראית לפירוק צוות שהקים בתקופת כהונתו, שתפקידו היה להיערך להתפרעויות נרחבות ברחבי הארץ: "אחרי אירועי 'שומר חומות' הקמתי צוות שיכלול את המשטרה, השב"כ, צה"ל, המל"ל, וגורמים נוספים. אחרי שהממשלה התחלפה למדתי מהתקשורת שהצוות הזה כבר לא קיים".
- אתה מדבר על חולשה של הממשלה הנוכחית. הכוונה להקלות לרמדאן, לפגישה של הנשיא הרצוג עם המלך עבדאללה? "הטרור לא הומצאו בחודשים האחרונים, אבל יש גלי פיגועים כאלה ובהחלט אפשר לומר שגורמי הטרור מזהים את החולשה של הממשלה, והחולשה מזמינה טרור. זה מה שקורה כששרים עולים לרגל לאבו מאזן, ושומעים את השר עיסוואי פריג' אומר שתפקידו הוא להחיות את אוסלו. אפילו ירושלים היא כבר לא בירת ישראל, כשהמעון הרשמי של ראש הממשלה עבר לרעננה ופסגות השלום לא מתקיימות בה. צריך להחליף את הממשלה הרעה הזו בממשלה של המחנה הלאומי, בראשותו של בנימין נתניהו".
- לפני סיום, זה נכון שאחרי הפיגוע אתמול נפגשת בכנסת יחד עם ראש הממשלה לשעבר נתניהו ועוד שני חברי ליכוד? "זו הייתה פגישה לילית, אני לא יכול להיכנס לפרטים בעניין הזה. אני כן יכול לומר שמה שמדאיג את כולנו זה ביטחון אזרחי ישראל, ואני מוכן להכיר בכך שזה לא מדאיג רק את המחנה שלנו".
- מה המסר שלך לרה"מ בנט ולשרת הפנים שקד? "לכו. זה המסר שלי אליהם. לכו".