"גל הילדים": מקדם ההדבקה ממשיך לעלות, והיום (שבת) הוא עלה מעל ל-1 ועומד על 1.02 - דבר שמעיד על התפשטות מחודשת של המגפה. מיום ראשון עד שישי השבוע אובחנו 2,952 ישראלים כחיוביים לנגיף, לעומת 2,879 בששת הימים הראשונים בשבוע שעבר - עלייה של 2.53%. לאור העלייה בתחלואה, ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע כי הוא מתכוון לשמור את ישראל "פתוחה ובטוחה" - גם בצל המגפה שמתפשטת באירופה - ופרסם אילו צעדים תנקוט הממשלה.
2 צפייה בגלריה
חצאים נפתלי בנט מחלקת קורונה
חצאים נפתלי בנט מחלקת קורונה
השאיפה לקיים את אירועי חנוכה כרגיל. בנט ומחלקת קורונה
(צילום: טל שחר, EPA)
מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול אובחנו 497 ישראלים כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-77 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 0.65%. היום אובחנו עוד 160 חיוביים לנגיף. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 176 חולי קורונה, 133 מהם במצב קשה. מדובר בעלייה של שבעה חולים לעומת המספר אתמול. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 83.3% מהחולים הקשים אינם מחוסנים כלל.
לפי נתוני משרד הבריאות, שלעתים מתעדכנים באיחור ניכר, מאז יום שלישי האחרון לא נפטר אף חולה קורונה. מדובר, כאמור, בנתונים שאינם סופיים והם עלולים להשתנות.
בישראל יישוב אדום אחד – קסר א-סיר, כפר בדואי מערבית לדימונה. בסך הכול יש בישראל 5,277 חולים פעילים, 851 מהם מתגוררים בירושלים, 152 ברחובות, 146 בבאר שבע, 124 בחורה, 101 בתל אביב, 99 ברהט, 97 בפתח תקווה, 86 באום אל פחם, 75 בגבעת זאב, 75 בחיפה, 73 בלוד, 71 בנצרת, 68 בבני ברק, 58 באשדוד, 53 בקריית ארבע, 52 בכסייפה ו-50 בתל שבע.
2 צפייה בגלריה
קירל בפסטיגל
קירל בפסטיגל
נועה קירל בפסטיגל. לקראת עמדת חיסוני קורונה לילדים מחוץ לאירועים?
(צילום: באדיבות סולן הפקות)
בגבעת זאב חל זינוק בשבוע האחרון של 358% במספר המאומתים, בקרני שומרון קפץ המספר ב-180%, בבת ים ב-170%, בגבעתיים ב-150%, בקריית מוצקין ב-130%, בביתר עילית ב-127%, בקריית אתא ב-120%, באור יהודה גם כן ב-120%, בחולון ב-111% ובזכרון יעקב הכפיל את עצמו מספר המאומתים השבוע. יש להדגיש שברוב היישובים שבהם חל זינוק במספר המאומתים – יש פחות מ-50 חולים פעילים.

בנט נגד "לא מחוסנים שחושבים שהם מחוסנים"

בצל העלייה בתחלואה, הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט כי הוא מתכוון לשמור על ישראל "פתוחה ובטוחה" - תוך שהוא מכנה את המצב הנוכחי "גל הילדים". במסגרת התוכנית של בנט, תשקיע הממשלה מאמצים ממוקדים בחיסוני הילדים. "49% מהנדבקים החדשים הם בגילאים 11-0", נמסר מלשכת ראש הממשלה. "החיסונים הגיעו, וביום שלישי הקרוב יחל רשמית מבצע החיסונים לילדים".

בנט מתכוון לחסן את בנו הקטן, דוד בן ה-9, מיד כשיתחיל מבצע חיסוני הילדים - ויבקש מחברי הכנסת והשרים לעשות זאת גם כן ולשתף ברשתות החברתיות.
ראש הממשלה יכנס גם דיון מיוחד לגבי חנוכה ועונת הפסטיגלים, נוכח העלייה בתחלואת הילדים. "בשלב זה, מסתמן שהאירועים יתקיימו, על בסיס כללי התו הירוק", נמסר. "למארגנים יובהר, כי יבוצעו בדיקות פתע וכי התו הירוק ייאכף. בנוסף, ראש הממשלה מבקש לראות באירועים הללו הזדמנות - למשל, אחד הרעיונות שעלו הוא הקמת תחנות חיסון מזמינות ליד האולמות, בהשתתפות כוכבי הילדים".
הממשלה לא מתכוון להפעיל לחץ או כפייה על הורים לחסן את ילדיהם - ולפעול ב"שכנוע רך" ולהעביר את המידע באופן שקוף. בנט מתכנן לקיים בעצמו פגישות הסברה עם מורים ומורות ועם רופאי ילדים ומשפחה, שהם, על פי המחקרים שהוצגו לו, הפונקציה המשפיעה ביותר על החלטת ההורים לחסן.
לגבי המצב באירופה הדגישו בלשכת ראש הממשלה כי אחת הסיבות לתחלואה המשתוללת שם היא "הלא מחוסנים שחושבים שהם מחוסנים" - אנשים שמחוסנים בשתי מנות, ללא מנת הדחף, שאינם מוגנים. בישראל מדובר בכ-950 אלף איש שעשו חיסון שני ולא שלישי, ובנט הגדיר למקד בהם מאמץ.