הודיה מעודד, שנפצעה באורח אנוש בתאונת דרכים לפני כארבעה חודשים ואיבדה את שני ילדיה, טוב ראי (3) והללי (6), והעובר שנשאה בבטנה, הלכה הבוקר (חמישי) לעולמה רגע לפני חג הפסח. אב המשפחה, יניב, נפצע באורח אנוש בתאונה אך התעורר כעבור שבועיים בתרדמת והחל תהליך שיקום ממושך.
3 צפייה בגלריה
משפחת מעודד
משפחת מעודד
משפחת מעודד
(מתוך פייסבוק)
התאונה הקשה התרחשה בתחילת דצמבר, זמן קצר לפני כניסת השבת בכביש 465, סמוך להתנחלות עופרים שבבנימין. רכב פלסטיני שביצע פרסה בקו הפרדה רצוף הגיח מול המכונית של משפחת מעודד שהתנגשה בהם. מותו של טוב ראי נקבע במקום, כמו גם של שני הנוסעים הפלסטינים ברכב שגם היה אסור לשימוש, אחמד סאלם שלש ובן דודו זיאד אבראהים.
ימים ספורים לפני התאונה עברה המשפחה מרחובות להתנחלות ברוכין. אחיה של הודיה, ישי ראוכברגר, הוא פרמדיק במגן דוד אדום שאחראי על גזרת מודיעין ששמע על התאונה במסגרת היותו כונן - ובהמשך גילה שמדובר בבני משפחתו.
כשהתעורר אחרי התאונה ונודע לו הנורא מכול, ביקש מעודד לשבת שבעה על ילדיו. בסרטון קורע לב הוא דיבר כמעט ללא קול וביקש מסובביו להתפלל על אשתו "שעדיין צריכה נס ולא מתעוררת", כלשונו.
3 צפייה בגלריה
משפחת מעודד
משפחת מעודד
טוב ראי והללי מעודד ז"ל
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
3 צפייה בגלריה
חלקת הקבר של הללי וטוב ראי ז"ל
חלקת הקבר של הללי וטוב ראי ז"ל
חלקת הקבר של ילדי המשפחה
(צילום: דנה קופל)

אהובה ורפי מעודד, הוריו של יניב שעבד כמחנך כיתה בבית שמש, סיפרו כי הבשורה על התאונה הקשה התקבלה ביום שישי בשעה 19:30 בערב, כשלפתח ביתם הגיע קצין משטרה ובישר להם על כך. "בכל יום שישי אנחנו מתקשרים לפני כניסת שבת כדי לאחל שבת שלום, והפעם הוא לא התקשר ולא הבנו", אמרו. "חשבנו אולי הוא היה טרוד כי רק עבר דירה, בסוף התברר שהייתה לו תאונה". האם ציינה כי היא מקווה שבנה וכלתה יתאוששו בקרוב. "כאב הלב הוא עד השמיים. איך אפשר לעכל? זה שלוש נפשות".
שיקי ראוכברגר, אביה של הודיה, ספד בדמעות בהלוויית נכדיו: "באיזו שמחה יניב רקד עם הללי וטובוש לפני הקידוש, כל כך נתגעגע לריקוד הזה", אמר הסב. "חינוך יהודי, תום של ילדים רכים ותמימים. הלב נקרע ודומע מחוסר היכולת להבין אסון שכזה. הרוע התגבר בערב שבת קודש, וסיים את חייהם של נכדינו האהובים, שנגדעו באיבם. נתגעגע לחיוך המתוק והשובב של טובוש, ולצחוק המתגלגל של הללי שלא יהיה עוד".