תומאס הנד, אביה של אמילי בת ה-8, שאתמול אחרי כחודש שבו נחשבה מתה התברר כי ככל הנראה לא נרצחה, אלא נחטפה בחיים לעזה, אומר היום (ב') כי קיבל את הבשורה בהלם מוחלט: "החשיבה שלנו השתנתה מיד, הבנו שצריך לשנות גישה - נגמרה ההתאבלות, ועכשיו צריך לעשות הכול כדי שהיא תחזור הביתה", אמר בשיחה עם ynet.
4 צפייה בגלריה
אמילי ותומס הנד
אמילי ותומס הנד
תומאס הנד ובתו אמילי. "מתפלל שנוכל להתחבק"
(צילום: CNN)
4 צפייה בגלריה
אמילי הנד נרצחה
אמילי הנד נרצחה
"אנחנו לא יודעים מה היא ראתה ומה היא חווה". תומאס ואמילי
האב תומאס קיבל הודעה על מות בתו ימים אחרי הטבח בקיבוץ בארי, ובריאיון מפורסם שהעניק אז לרשת CNN סיפר כי כשהתבשר על מותה הוקל לו, משום שהמחשבה שהיא נחטפה על-ידי מרצחי חמאס החרידה אותו עוד יותר. אלא שבדיעבד מתברר כי הדיווח על מותה של אמילי לא הגיע מגורמים רשמיים, ומכיוון שגופתה לא נמצאה היא הוגדרה רשמית כנעדרת. בימים האחרונים, אחרי שהקיבוץ מופה במלואו וגופתה של אמילי לא אותרה, הגיעו נציגי הרשויות למסקנה כי היא נחטפה.
"אמרו לנו שבבית שבו היא הייתה לא נמצא דם שלה בשום מקום, וגם לא בסמוך לשם", מספר תומאס. "למעשה לא נמצא שום סימן שמעיד שהיא לא בחיים, אז הם מניחים שהיא נחטפה לעזה בעודה חיה ונמצאת שם עכשיו". בניגוד לדברים שאמר בחודש שעבר, באופן טבעי תומאס שמח על התקווה שהתעוררה: "אני מקווה שהיא תחזור אלינו ומתפלל שיום אחד נוכל להתחבק ולהיות יחד".
לצד זה הוא מודאג מאוד: "אני לא יודע אם היא מקבלת אוכל ומים, אם היא יכולה לצחצח שיניים או ללכת לשירותים, אם יש לה תנאים בסיסיים של מחיה. ההרגשה הנוראית עבורי כאבא היא לחשוב מה קורה איתה ואיך היא מרגישה שאין לה לא אמא ולא אבא לצדה". הוא אומר כי הוא מניח שאם תשוב בשלום תסבול מהטראומה ותזדקק לטיפולים: "אנחנו לא יודעים מה היא ראתה ומה היא חווה שם".
4 צפייה בגלריה
אמילי הנד נרצחה
אמילי הנד נרצחה
גם שגרירות אירלנד מעורבת. אמילי הקטנה מוחזקת בעזה
4 צפייה בגלריה
אמילי הנד נרצחה
אמילי הנד נרצחה
ילדה מיוחדת שאוהבת לרקוד ולשיר. אמילי עם אביה
כעת פונה הנד לשרי הממשלה: "אני מקווה שכל אחד ואחד מהם יעשה את המיטב כדי להחזיר את החטופים במהרה, כאילו הילדים שלו שם. צריך להחזיר לפחות את הילדים והתינוקות כמה שיותר מהר, זה המינימום, לא שם הם צריכים להיות, הם צריכים לחזור הביתה מיד". הנד עומד בקשר גם עם שגרירות אירלנד, משום שאמילי היא אזרחית אירית. "הם מנסים לעזור לנו להפעיל לחץ על מצרים במשא ומתן להשבת החטופים".
אחרי הטבח, כשחשב שאמילי מתה, סיפר האב תומאס כי אמילי היא ילדה מיוחדת שאהבה לרקוד, לשיר ולנגן. "היא הייתה יכולה לעשות כל דבר שהיא רוצה, ואם לא הייתה מצליחה - הייתה ממשיכה לנסות עד שכן הייתה מגיעה לזה", סיפר אז. "היא הייתה מנהיגה אמיתית, אנשים פשוט אהבו להיות בקרבתה".