על רקע הבחירות המקומיות, בני משפחות חטופים הסתובבו היום (שלישי) בארץ באוטובוס מיוחד, כחלק מקמפיין ״בוחרים בחטופים״. בני המשפחות, שיקיריהם מוחזקים בשבי חמאס ברצועת עזה, הגיעו למוקדי מסחר בערים שונות ונפגשו עם הציבור, במטרה לרתום כמה שיותר אנשים למאבק להחזירם. אוטובוס המשפחות הגיע בין היתר לתל אביב, פתח תקווה ובני ברק, זאת לצד מיצגי המשפחות בקלפיות בבוקר, שבמסגרתם הגיעו לקלפיות שבהן יקיריהן היו אמורים להצביע. בני המשפחות התייצבו באותן קלפיות עם שלטים, והזכירו כי יקיריהם לא יכולים לממש לא רק את זכותם הדמוקרטית, אלא את כל זכויותיהם, זה 144 יום.

נדב רודאיף, שאביו ליאור נחטף ב-7 באוקטובר, הגיע לדיזנגוף סנטר שבתל אביב, שם סיפר ל-ynet על היוזמה: "יש 134 חטופות וחטופים שנמנעת מהם זכותם הדמוקרטית לצאת ולהצביע. אנחנו המשפחות כבר יותר מארבעה חודשים וחצי עובדות בלי הפסקה כדי להחזיר אותם הביתה. כאן בדיזנגוף סנטר זה נראה כאילו הכל רגיל, שחזרנו לשגרה, אבל זה לא המצב. לנו אין את הברירה, אז היום אנחנו עובדים בלרתום את העם אלינו, ובעצם החלטנו לפגוש את הציבור ולבקש שיחתמו על עצומה שקוראת לשחרור כל החטופים. כך התמיכה לא תהיה רק בדיבורים, אלא גם במעשים".
עוד אמר נדב כי לו לא היו מתרחשים אירועי השבת השחורה, אביו היה מצביע היום יחד עם חבריו לקיבוץ. "אבא עלה מארגנטינה עם משפחתו כשהיה בן 7, והם עברו לקיבוץ ניר יצחק", סיפר. "הבחירות נעשות או בקיבוצים עצמם או במועצה האזורית. במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב ובחוף אשקלון לא מתקיימות היום בחירות בגלל שאנחנו עדיין במלחמה פעילה. רק אתמול נפל קסאם בניר יצחק, אחרי שבימים האחרונים שמענו מפיקוד העורף שניתן לחזור לחיות בקיבוץ. אנחנו לא מבינים איך מתקבלות החלטות כאלה כאשר החטופים עדיין לא כאן, אבא שלי עדיין לא פה, יחד עם עוד 133 חטופים. על מנת להשתקם, על מנת להתחיל להחלים כאומה, כאזרחים וכמדינה, לעבור הלאה ולבנות מחדש את האמון, אנחנו חייבים את החטופים בבית. הבחירות כרגע היו צריכות להישאר בצד".
2 צפייה בגלריה
יצאנו לדיזנגוף סנטר בבחירות המוניציפאליות
יצאנו לדיזנגוף סנטר בבחירות המוניציפאליות
"אין פה מקום לפוליטיקה". בנו של החטוף ליאור רודאיף בדיזנגוף סנטר
(צילום: עידו ארז)
2 צפייה בגלריה
ליאור רודאיף
ליאור רודאיף
ליאור רודאיף
במקביל, נדב הזמין את הציבור לצעדה שיקיימו המשפחות מחר בחניון קיבוץ רעים. הצעדה, שתחל היכן שהתקיימה מסיבת הנובה, תסתיים בשבת בעצרת בירושלים. ״הצעדה תגיע עד למשרד ראש הממשלה בירושלים, ובשבת בערב גם תיערך עצרת מאוד גדולה. הרעיון הוא להיות מאוחדים יחד עם החטופים ויחד עם המשפחות. כל עם ישראל צריך וחייב להתאחד על מנת להחזיר את כל החטופים, במיוחד בימים האלה, שאנחנו בכמעט שלושה חודשים של קיפאון במו"מ".
נדב ציין בנוגע לעסקת חטופים אפשרית כי "אנחנו מתחילים להיות מעט אופטימיים, עם הרבה מאוד אופטימיות זהירה, אבל אנחנו כן רוצים שכל העם יהיה איתנו, על כל חלקיו, על כל הרקעים, כל גווני הקשת הפוליטית". הוא הדגיש כי "חייבים לזכור שזה הדבר הכי פוליטי שקיים בציבור, אבל אין פה שום מקום לפוליטיקה. אנחנו מדברים פה על אנושיות, על אנשים שעדיין אפשר להציל, למרות שלצערנו אחרים כבר לא בין החיים, אך גם אותם חייבים להחזיר לקבר ישראל״.