רבה של העיר צפת שמואל אליהו, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, האשים את בכירי הצבא במחדל שהוביל למתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. כך דווח אמש (ראשון) בחדשות 13, שם השמיעו הקלטות של אליהו מדרשה שנשא בשבוע הראשון של המלחמה.
1 צפייה בגלריה
"ראש אמ"ן והקצונה הבכירה אטמו את אוזניהם". אליהו
"ראש אמ"ן והקצונה הבכירה אטמו את אוזניהם". אליהו
"ראש אמ"ן והקצונה הבכירה אטמו את אוזניהם". אליהו
(צילום: אוהד צויגנברג)
"אם זה אלוף פיקוד דרום או אנשים אחרים שמשום מה עוד לא התפטרו. הם עדיין יושבים על כיסאותיהם וחושבים שהכול בסדר", אמר אליהו בהקלטות. "הממשלה נתנה הוראה אבל יש איזו שכבה של קצינים בכירים שהם היו אחראים למחדל הנורא הזה, כשהתברר שהם טעו יום שלם לוקח והם לא עושים כלום, כלום, פשוט כלום".
בהמשך אמר אליהו כי "כתוב על מנהיגים שלא עושים את תפקידם נאמנה שהם לא יכולים להגיד, 'ידינו לא שפכו את הדם הזה ועיניי לא ראו'. לא דאגת שהסביבה תהיה בטוחה. אם לא דאגת שהסביבה תהיה בטוחה אז ידיך שפכו את הדם. כך התורה אומרת".
תגובת הרב אליהו: "במרחק של עשר דקות טיסה מהעוטף חנו עשרות מסוקי קרב שהיו יכולים לעצור ולצמצם את מספר ההרוגים, החטופים והנאנסות. ראש אמ"ן והקצונה הבכירה אטמו את אוזניהם מלשמוע לאזהרות החוזרות, גם של תצפיתניות. הרב אליהו מדגיש את ההבדל בין הביקורת על הקצונה הבכירה לבין הערכה ללוחמים שנמצאים בחזית".
פורסם לראשונה: 23:51, 19.11.23