לפני כחודש וחצי רכב יהודה על האופנוע שלו בירושלים. הוא חצה צומת בזהירות, אך רוכב אופנוע אחר - ככל הנראה שליח - חצה ברמזור אדום, התנגש בו והטיח אותו על הכביש. מצלמת הרכב של הנהג שנסע מאחוריו תיעדה את התאונה שבה יהודה נפצע באורח קשה. התיעוד - בפתח הכתבה.
יהודה סיפר ל-ynet על אודות התאונה: "לפי מה שאמרו לי השוטרים, הוא נכנס בי במהירות של 80-90 קמ"ש. קמתי מיד כנראה בגלל האדרנלין, אבל נשענתי על עמוד כי לא הצלחתי לעמוד. נפתחה לי הברך ועשו לי 15 תפרים. גם היום יש לי שני שברים ברגל, בכפות הידיים ואני סובל מכאבים בגב ובצלעות".
לדבריו, את רגעי התאונה הוא לא זוכר מאחר שהזיכרון שב אליו רק כמה שעות לאחר מכן, בבית החולים, כשהוא מוקף באחיו. "אפילו לא ידעתי שאני לא אשם בתאונה, אלא רק בזכות הסרטון. מזל שזה נגמר ככה - כי זה היה יכול היה להיגמר יותר גרוע ולא היינו יכולים לדבר עכשיו".
1 צפייה בגלריה
תיעוד ההנתגשות בין האופנועים בצומת בירושלים
תיעוד ההנתגשות בין האופנועים בצומת בירושלים
"נכנס בי במהירות של 80-90 קמ"ש". מתוך תיעוד התאונה
(באדיבות עמותת אור ירוק)
לדברי יהודה, אין לו ציפיות ממקבלי ההחלטות משום ש"זה לא יעזור גם ככה, אבל צריך להגביר את ההסברה והאכיפה - בעיקר בקרב שליחים שמקבלים בונוס על נסיעות מהירות ומופרעות".

מתחילת השנה: 59 רוכבי אופנוע נהרגו בתאונות

מתחילת 2021 נהרגו 59 רוכבי אופנוע בתאונות דרכים לעומת 42 בתקופה המקבילה אשתקד, שהייתה אמנם שנת קורונה שכללה סגרים והגבלות תנועה - אך התאפיינה אף היא במספר גבוה של הרוגים בתאונות דרכים.
מגמת ההיפגעות הקטלנית של רוכבי אופנוע נמשכת שנים. ב-2018, לדוגמה, נהרגו 44 רוכבים. בשנת 2019 קפץ מספר הקורבנות ל-65 ושנת 2020 הסתיימה עם 68 הרוגים. אם בשנת 2018 שיעור ההרוגים מכלל ההרוגים עמד על 14% - הרי שבשנת 2020 הוא הגיע ל-22% מההרוגים.
ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוקארז קיטה, מנכ"ל אור ירוקצילום: אור ירוק
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "חציית צומת באור אדום הפכה למכת מדינה של ממש, כשמדובר במראה שכולנו רואים בכל יום. לרוכב האופנוע שנפגע היה מזל גדול - אבל התוצאות היו יכולות להיות אחרות".
לדבריו, "המציאות שבה נהגים פשוט מצפצפים על החוק, לא מפחדים מהמשטרה ונכנסים לצומת באור אדום חייבת להשתנות. תאונות מסוג חזית-צד הן תאונות קטלניות במיוחד כשהחלק הקדמי של הרכב פוגע בעוצמה בצידו של כלי הרכב השני, החלק שכמעט ואיננו מוגן. את התופעה הזאת ניתן לצמצם באופן משמעותי באמצעות מצלמות שיוצבו בצמתים האדומים וירתיעו נהגים מלהיכנס לצומת באור אדום. המצלמות צריכות להיות בולטות ומשולטות כדי לייצר הרתעה בקרב הנהגים שידעו שאם הם יסכנו את החיים של כולנו הם ייתפסו וישלמו מחיר יקר".