3 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים אודות הווריאנט החדש
מסיבת עיתונאים אודות הווריאנט החדש
בנט והורוביץ
(צילום: מוטי מילרוד)
אחרי שהחליטו לבטל את איכוני השב"כ לנשאי זן האומיקרון, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ ערכו ישיבת הערכת מצב על ההתמודדות עם כניסת זן האומיקרון לישראל יחד עם גורמי המקצוע.
על אף המסרים המרגיעים מצד בנט וראשי מערכת בריאות, הוחלט שלא להסיר מגבלות על מתווה הטיסות - אך החל מעוד כמה שבועות יוטלו קנסות על נוסעים שחוזרים מחו"ל ולא עורכים בדיקת PCR ביום השלישי או השביעי לבידוד, בהתאם לאם התחסנו או לא.
לפי לשכת רה"מ, אזרח שלא יבצע בדיקת PCR ייקנס ב-2,500 שקל - אך המהלך צפוי להיכנס לתוקף רק בעוד כמה שבועות, עד שמערכות המידע של משרד הבריאות והמשטרה יסתנכרנו כך שהדו"ח יופק באופן אוטומטי.
בישיבה השתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד החינוך, מנכ"ל המשטר לביטחון הפנים, ראש שירותי בריאות הציבור וממונה הקורונה, יחד עם גורמי מקצוע נוספים. בדיון הוצעו כמה מנגנונים לשינוי ההנחיות בנתב"ג בהמשך, ומשרד הבריאות, משרד התחבורה ופיקוד העורף נדרשו להשלים את עבודת המטה בנושא ולהציג חלופות והמלצות בהמשך.
3 צפייה בגלריה
חיסוני ילדים בירושלים
חיסוני ילדים בירושלים
חיסוני ילדים בירושלים
(צילום: EPA)

3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט וניצן הורוביץ
נפתלי בנט וניצן הורוביץ
נפתלי בנט וניצן הורוביץ
(צילום: לע"מ )
כמו כן, הוחלט לקדם פיילוט בשם "יישוב מחוסן", כדי להגביר את קצב ההתחסנות בקרב ילדים. בהודעה מטעם לשכת רה"מ הוחלט לקיים פעילויות הסברה מקדימות במערכת החינוך וביישובים השונים, ואף לקדם "הפנינג" חיסונים ברשויות, שבמסגרתו יגיעו ניידות חיסונים לבתי הספר ולמרכזים קהילתיים. במהלך השבוע הבא הפיילוט יתחיל ברשויות מקומיות ראשונות, ובמקביל הנחה בנט להיערך מיידית להרחבת המבצע לכל היישובים ובתי הספר בארץ.