1 צפייה בגלריה
השבעת הכנסת ה-25
השבעת הכנסת ה-25
"צורך דחוף בשינוי נהלי הפתיחה באש". בן גביר, היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
חבר הכנסת איתמר בן גביר (הציונות הדתית) התייחס היום (שלישי) בישיבת הסיעה לפיגוע באריאל, ואמר כי יש צורך דחוף בהקמת ממשלת ימין שתשנה את נהלי הפתיחה באש. "אני קורא לראשי הקואליציה להקים ממשלת ימין מלא-מלא, כמה שיותר מהר", אמר. "עלינו להחזיר את הביטחון וההרתעה. יש צורך דחוף בשינוי נהלי הפתיחה באש, לא לחינם שמנו את זה במוקד המשא ומתן. חשוב לנו שאנשים לא יהססו ולא יחשבו פעמיים מול אירוע טרור".

הפיגוע באריאל התחיל בכניסה לאזור התעשייה באריאל, שם המחבל דקר מאבטח. המאבטח השני שהיה שם ירה באוויר, ולא רדף אחרי המחבל כשזה נמלט לתחנת הדלק, כדי להמשיך לטפל בחברו שנפצע. בתחנת הדלק המשיך המחבל ודקר אזרחים נוספים. תפקוד ונסיבותיו המאבטח בבדיקה, אך גם לפי הנהלים הקיימים היום מובן מאליו שלמאבטח מותר היה לירות במחבל כדי לעצור את הפיגוע.
בן גביר חזר על הבטחות נוספות מתקופת הבחירות בתחום הביטחוני, ביניהן מתן חסינות לחיילים ושוטרים והפסקת מה שכינה "הקייטנות בבתי הכלא בישראל".
חבר הכנסת התייחס גם לסערה סביב תמונתו של אישתו, איילה בן גביר. במפגש נשות ראשי הקואליציה המתגבשת, צולמה בן גביר כשהיא נושאת נשק לצדן. "כל מיני צייצנים מטעם תקפו את רעייתי על כך שהיא נושאת נשק. מעבר לצביעות של אותם אנשים, שמספרים לנו כמה חשוב לשלב נשים, היא יודעת להפעיל נשק", תקף בן גביר. "אני ממליץ לכל אזרחי ישראל שיכולים לעשות זאת לשאת נשק", אמר.
"אני מתכוון לפנות כבר הערב לראשי הסיעות, לבקש לסגור את עצמנו ליום-יומיים-שלושה כדי למהר ולהקים ממשלת ימין", אמר בן גביר. אפשר לפתור את הסוגיות, הדברים פתירים. אם נכנס למשרד ביטחון הפנים, נעשה הכול כדי להילחם בפיגועים, לתת גב לשוטרים ולחיילים, וללמד את האויבים שלנו לקח".