1 צפייה בגלריה
אהרון הלר נדקר בפיגוע דקירה בבית ג'אלה
אהרון הלר נדקר בפיגוע דקירה בבית ג'אלה
נדקר בפניו תשע פעמים. אהרון הלר
פרסום ראשון: עונש מקל של 15 שנות מאסר וחצי בלבד נגזר אתמול (יום רביעי) בבית המשפט הצבאי במחנה עופר על המחבל אחמד נאפז מסלמה מהכפר דהיישה, שלפני כשנתיים וחצי ביצע פיגוע דקירה בכפר בית ג'אלה הסמוך לירושלים. מסלמה, שבפיגוע פצע את אהרון הלר ודקר אותו תשע פעמים בפניו בעזרת סכין יפנית, הורשע בעבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונה - שבמשפט הישראלי מקבילה לניסיון רצח.
אלא שעל אף "חוק המאבק בטרור" שקובע ענישה מחמירה למחבלים, ולמרות דרישת הפרקליטות הצבאית לעונש שינוע בין 19 ל-25 שנים, החליטו השופטים להקל בעונש - לאחר שקיבלו את הטיעון המקומם שלפיו המחבל מצא את הסכין במקרה, ולכן לא תכנן מספיק מוקדם את הפיגוע.
"יש להתחשב בכך שהנאשם מצא במקרה את הסכין היפנית ששמשה לתקיפה ולא הצטייד בה באופן יזום מראש. כפי שקרה במקרים אחרים, אכן מעשיו של הנאשם נעשו לאחר תכנון מוקדם, עת ארב לקורבנו לאחר שהבחין בו, אולם מדובר בתכנון מוקדם 'קצר מועד' לטעמי, אין דומה מקרה זה למקרה אחר שבו יוצא נאשם מביתו למטרה לבצע פיגוע ומצטייד לשם כך מראש בכלי משחית, אז פוטנציאל הפגיעה עשוי להיות קשה יותר בעקבות ההצטיידות המוקדמת", כתב השופט, ראני עמאר. מלבד עונש המאסר נגזרו על המחבל גם תשלום פיצויים ומאסר על תנאי.
"אני בהלם", אמר אתמול הפצוע בפיגוע אהרון הלר, בתגובה לגזר הדין. "לא האמנתי שבית המשפט יגזור כזה עונש. נראה שהשופטים לא מבינים את הצורך ביצירת הרתעה, כדי שמקרים כאלה לא יחזרו. אני ומשפחתי מקווים שהפרקליטות תגיש ערעור, ושעונשו של המחבל יוחמר. אם לא, מדובר במחדל".
עו"ד חיים בלייכרעו"ד חיים בלייכר
עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו", שמייצג את הלר, תקף את ההחלטה. "קיבלנו בתדהמה רבה את גזר הדין אשר מקל, באופן קיצוני, עם מחבל שניסה ופעל בנחישות לרצוח יהודי, אב לילדים רכים, רק בשל היותו יהודי. במקום שבית המשפט של צה"ל ימלא את תפקידו במלחמה בטרור, אנו מקבלים החלשה של ההרתעה נגד המחבלים ותוספת סיכון לאזרחי ישראל. אנו פונים לפרקליטות הצבאית להודיע בהקדם על הגשת ערעור".