חשיפת ynet: הרופא הבכיר שהמריא שלשום (יום ב') לקפריסין כדי לסייע בטיפול בילד בן השנתיים מגן חב"ד בלימסול בקפריסין סיפר כי "מה שעשה את זה מאוד קשה זו העובדה שהכול קרה מאוד מהר. תוך יומיים מבריאות שלמה הילד נפטר, והוריו הגיבו בעצב גדול. איך אפשר להכיל בשורה כזו? ילד שלפני כן תפקד לחלוטין".
הילד נפטר אתמול בלילה, לאחר שחלה במחלת חום ופריחה עם חשד לחיידק המנינגוקוק. מלבדו ילדים נוספים בגן הישראלי שבאי הסמוך חלו גם הם במחלת חום. אחת מהם, אף היא כבת שנתיים, הוטסה לישראל לאחר שבתחילה מצבה הוגדר קשה. היא הגיעה לבית החולים שיבא בתל השומר וכעת מצבה מוגדר בינוני ויציב.
3 צפייה בגלריה
בית חב"ד בלימסול, קפריסין
בית חב"ד בלימסול, קפריסין
בית חב"ד בלימסול, קפריסין
(מתוך פייסבוק)
ד"ר איתן נאמן, רופא בכיר בטיפול נמרץ ילדים סורוקה, הוא שטיפל בילד שנפטר בקפריסין: "הוקפצתי בסביבות השעה עשר בלילה. הבנו שמדובר בילד מאוד חולה שנמצא בבית חולים בניקוסיה. התכנון המקורי היה לצאת עם צוות מלא ולהביא אותו לארץ. כבר מההתחלה היה ברור שהמצב שלו מאוד קשה, ולפני העלייה למטוס לקפריסין מצבו הידרדר עוד יותר. ביטלתי את הצוות הרפואי, ולבקשת המשפחה טסתי לבד כדי לייעץ לצוות הרפואי בקפריסין במידת הצורך, ובעיקר לעזור למשפחה שנמצאת בארץ זרה להבין מה קורה לילד".
"נחתתי בקפריסין בחצות, וכשהגעתי לבית החולים היה ברור שהמצב של הילד אנוש", סיפר. "הוא התמודד עם כשל רב מערכתי, ככל הנראה על רקע זיהום שנגרם כתוצאה מחיידק המנינגוקוק. הצוות שם עשה הכול כדי להציל את החיים שלו, כל מה שאנחנו היינו עושים בארץ עשו שם. הוא נפטר לפנות בוקר, הכול קרה מאוד מהר. אני הייתי שם כדי ללוות אותם ולעזור להם להיפרד".
"הבוקר קיבלתי הודעה שיש ילדה נוספת מהגן של אותו ילד שנפטר שאושפזה בבית החולים המקומי בלימסול עם חום. מיד הגעתי לשם ולראות במה אני יכול לעזור", הוסיף. "הילדה במצב יציב והרבה יותר טוב, אבל הבאנו צוות מהארץ וליווינו אותה עד לטיפול נמרץ ילדים בשיבא".
3 צפייה בגלריה
בית החולים ספרא בשיבא
בית החולים ספרא בשיבא
הילדה מובאת באמבולנס לבית החולים שיבא
(צילום: אבי חי)
3 צפייה בגלריה
בית החולים ספרא בשיבא
בית החולים ספרא בשיבא
(צילום: אבי חי)
סגן מנהל בית החולים ספרא לילדים בשיבא תל השומר, ד"ר משה אשכנזי, מסר: "הילדה עוברת הערכת מצב מלאה על ידי רופא טיפול נמרץ ילדים. בשלב זה היא לא זקוקה לחמצן ובמצב יציב. לא נשקפת סכנה לחייה. לגבי ההידבקות אני מסייג, כי אנחנו לא יודעים ממה הילד נפטר. זה חיידק המנינגוקוק ויש לו חיסון".
ד"ר נאמן ציין בנוסף כי "כמו שקורה במקרה של זיהום במנינגוקוק, כל הילדים שבאו במגע נבדקו על ידי רופא וקיבלו אנטיביוטיקה מניעתית. זו הזדמנות לכל מי שלא היה מחוסן להתחסן או לחשוב על חיסון. זה חיסון שקיים. המחלה התפתחה באופן כל כך מהיר שלמרות מאמצים של המון אנשי צוות, לא הצלחנו להציל אותו".
פרופ' אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, אמר כי בשלב זה אין אבחנה של הגורם למחלה. לדבריו, "אחת המחלות שיכולות לגרום למחלה קשה ומהירה היא דלקת קרום המוח, שחיידק המנינגוקוק הוא אחד הגורמים לה. ההדבקה היא הדבקה טיפתית, כך שילדים שנמצאים במגע קרוב - כמו בגן - יכולים להדביק אחד את השני".
לדבריו, "התסמינים המרכזיים הם מחלת חום, פריחה ולעתים טשטוש הכרה וקשיון עורף (מצב בו העורף מתקשה, ויכולת התמרון שלו נפגעת מאוד, א"י). מדובר על מחלה נדירה, אך יש כמה מקרים שמתרחשים בישראל מידי שנה".
פורסם לראשונה: 19:23, 23.11.21