שרת הפנים היוצאת איילת שקד, שעם כינון הממשלה החדשה תעזוב את החיים הפוליטיים, אמרה אחר הצהריים (יום שני) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בלם רפורמות במערכת המשפט עד שהוגש נגדו כתב אישום. שקד, שדיברה בכנס של המכללה למינהל בשיתוף הפקולטות למשפטים מאוניברסיטת ת"א ומאוניברסיטת רייכמן, טענה גם שכאשר ניסתה "להגדיר" את עבירת המרמה והפרת האמונים שבה נאשם כעת נתניהו - דווקא הוא ואנשיו עצרו אותה מלעשות זאת.
"נגיד את האמת, עד שלא הוגש נגד נתניהו כתב אישום - הוא היה מתנגד חריף לכל שינוי ורפורמה במערכת המשפט, והיו שנים שהתגאה בעצירת רפורמות כאלו ואחרות", אמרה שקד. "היו שנים שנתניהו עצר אותן גם בשקט. רק אחרי שהוגש נגדו כתב אישום הוא הסכים לשתף פעולה עם רפורמות במערכת המשפט".
2 צפייה בגלריה
ד״ר רועי פלד עם איילת שקד
ד״ר רועי פלד עם איילת שקד
שקד בכנס של המכללה למינהל
(צילום: עידן גרוס)
2 צפייה בגלריה
 ד״ר רועי פלד עם גלעד קריב
 ד״ר רועי פלד עם גלעד קריב
"אם בן גביר יקיים את הבטחותיו - המפכ"ל צריך להתפטר". ח"כ קריב
(צילום: עידן גרוס)
את שקד ראיין ד"ר רועי פלד, מומחה לחופש הביטוי מהמכללה למינהל. כששאל את שרת הפנים על הקריאות למחוק את עבירת המרמה והפרת האמונים, שבה נאשם גם נתניהו, אמרה שקד: "צריך מאוד להיזהר מלעשות פליליזציה להליך הפוליטי - יש קונצנזוס של כמעט כל המיליה המשפטי במדינת ישראל שמסכימים שצריך להגדיר את עבירת הפרה אמונים, ואני כשרת משפטים רציתי להגדיר את זה. לא יכול להיות שאנחנו הפוליטיקאים מפחדים לזוז כי אנחנו פוחדים שיגישו נגדנו כתב אישום על משהו שאנחנו בכלל לא יודעים שהוא לא בסדר".
"ניסיתי להגדיר אז את העבירות האלו, ובזמנו דווקא נתניהו ואנשיו לא רצו ורצו להשאיר אותה עמומה", הוסיפה שקד. "אם אתם שואלים אותי זה, לא שיבטלו את העבירה הזו - כי יש גם תמיד סכנה שאם יבטלו אותה, הפרקליטות תהיה הרבה יותר קשוחה ותגיש שוחד על כל דבר. תזכרו טוב מה שאני אומרת לכם - הם לא יבטלו את עבירת הפרת אמונים למרות הקמפיין שסמוטריץ' עשה הם ינסו להגדיר את עבירת הפרת אמונים ואם אתם שואלים אותי כנראה שבסוף הם גם לא יעשו את זה, אבל זה הדבר הנכון להגיד את עבירת הפרת אמונים".
בכנס דיבר גם חבר הכנסת מהעבודה גלעד קריב, שקרא למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי להתפטר אם איתמר בן גביר יקיים את הבטחותיו במשרד לביטחון הפנים, ששמו עתיד להשתנות ל"משרד לביטחון לאומי". לדברי קריב, "בעוד ימים אחדים יחזור לכנסת אדם שלפני כמה חודשים בא ואמר שצריך להטיל פצצה על בית המשפט העליון. זו המציאות שאנחנו חיים בה. האיש הזה וחברותו הם סכנה אמיתית לדמוקרטיה הישראלית. אז מה אם קיבל את המנדטים שלו? אני כאן בגלל שהוא קיבל אותם, ולא אהסס לומר שאם איתמר בן גביר יממש את הכוונות שלו להשתלט על משטרת ישראל - או יפיל את החומר שחייבת להיות בין הדרג הפוליטי למקצועי במשטרה - מן הראוי שהמפכ"ל ישים את המפחות על השולחן".