בצה"ל זיהו לאחרונה עמדת חיזבאללה של שני אוהלים שהוקמה בצד הישראלי של הגבול הבינלאומי עם לבנון בהר דב. בצבא רואים זאת כפרובוקציה שמהווה הפרת גבול, ובישראל פועלים לפנות את העמדה הזו באמצעות צירים דיפלומטיים מול צבא לבנון.
העמדה הוקמה לפני כחודשיים ונמצאת תחת מעקב של כוחות צה"ל. כך פורסם לראשונה בכאן 11. דיווח לגביה הועבר השבוע לפוליטיקאים בכירים בדרג המדיני, בדיון שנערך עם נציגי הצבא. ייתכן כי אם הסוגיה לא תיפתר בעזרת צבא לבנון בדרך דיפלומטית, הפעילים יפונו משם בכוח. פעילי חיזבאללה פועלים כל העת לאורך הגבול, בעיקר באופן מוסווה, למטרות איסוף מודיעין על כוחות צה"ל.
בצבא מעריכים כי מדובר בפעולה שמגיעה על רקע ריבוי הפעילויות של צה"ל באזור הגבול והקמת המכשול החדש בגזרות מקבילות. לפי הצבא, האירוע נמצא בשליטה. העמדה חצתה מטרים בודדים את קו הגבול (קו כחול) בין המוצבים זיוונית לגלאדיולה, ובצבא אומרים כי לא פרסמו זאת מאז שהדבר התרחש לפני כחודשיים כדי לא להאדיר את המקרה מול חיזבאללה, ובכל מקרה לא מדובר באיום. העמדה מאויישת 24 שעות ביממה לאורך כל השבוע על ידי לבנונים, ובהם כאמור מספר חמושים של חיזבאללה.
בהר דב - שטח הררי נרחב ומשופע בשלוחות וגבעות - אין גדר גבול בין ישראל ללבנון. רוב הגבול מסומן בגוונים צהובים או כחולים שנצבעים על סלעים וחביות. לכן, מרחב ההר, שבו אין יישובים ישראליים, מוגדר למעשה כמובלעת ישראלית גדולה עם מספר מוצבים צה"ליים שפרוסים בין מורדות החרמון עד לקצה המזרחי של אצבע הגליל, לכיוון עמק עיון. כוחות צה"ל פועלים באופן קבוע בסיורים גלויים ובמארבים ממושכים עד לקו הגבול נטול המכשול, ומקימים לעיתים פירמידות של תלתליות באזור, אך לא מעבר לכך.