במערכת הפוליטית בארה"ב תקפו היום (שני) את החלטת צוות הקמפיין של ג'ו ביידן לפתוח לנשיא חשבון בטיקטוק - למרות האזהרות של הממשל מהאפליקציה הסינית. ביידן הצטרף לטיקטוק כדי לחזר אחר הקהל הצעיר, כשארה"ב נמצאת בשנת בחירות והוא נחשב לנשיא לא פופולארי. הסרטון הראשון של הנשיא בן ה-81 עלה בליל הסופרבול.
יו"ר ועדת המודיעין בסנאט הביע דאגה מהחלטת קמפיין ביידן לפתוח חשבון באפליקציה. מארק וורנר, איש המפלגה הדמוקרטית, חושש מההשפעות שיהיו להצטרפות על הביטחון הלאומי של ארה"ב. "אני חושב שאנחנו צריכים ללכת בעקבות הודו שאסרה על שימוש בטיקטוק", אמר.
2 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן סרטון ראשון ב טיק טוק
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן סרטון ראשון ב טיק טוק
מתוך הסרטון שעלה לרגל הסופרבול
ביידן הצטרף לטיקטוק למרות שב-2022 הוא חתם על חוק שאוסר על עובדי הממשל הפדרלי להשתמש באפליקציה במכשירים ממשלתיים, מטעמי בטיחות. כמה גופים בארה"ב, בהם ה-FBI, הזהירו שהאפליקציה שנמצאת בבעלות החברה הסינית "בייטדאנס" יכולה להעביר לשלטון בבייג'ינג מידע על המשתמשים בטיקטוק. "אני קצת מודאג מהמסר המעורב הזה", אמר וורנר על ההחלטה של קמפיין ביידן לפרסם סרטונים בטיקטוק - למרות האזהרות מהאפליקציה.
הבית הלבן הבהיר הערב כי האיסור על שימוש באפליקציה בטלפונים ממשלתיים לא הוסר. דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר כי "דבר לא השתנה בנוגע לחשש של המועצה מהשימוש בטיקטוק במכשירים של הממשל. המדיניות הזו עדיין בתוקף".
2 צפייה בגלריה
טיק טוק על רקע דגלי ארה"ב וסין
טיק טוק על רקע דגלי ארה"ב וסין
(צילום: Ascannio / Shutterstock.com)
מחוקקים רפובליקנים - וגם דמוקרטים בממשל ביידן - קראו לארה"ב לאסור על השימוש באפליקציה. לדעתם האפליקציה היא כלי תעמולה של המשטר בבייג'ינג. הסנאטורית הרפובליקנית ג'וני ארנסט האשימה היום את קמפיין ביידן ב"הצטרפות לאפליקציית התעמולה המסוכנת של המפלגה הקומוניסטית הסינית". מייק וולץ, מחוקק רפובליקני בבית הנבחרים, אמר כי בעקבות ההצטרפות סין "מקבלת גישה לכל המידע של הקמפיין הנשיאותי" ותקל עליה להתערב בבחירות.
עוזריו של ביידן הדגישו כי הנשיא לא מתכוון להשתמש בעצמו באפליקציה, וגם לא גורמים אחרים בממשל, ושאת התכנים יעלה צוות הקמפיין. אנשי הקמפיין אמרו שהם נקטו צעדי בטיחות לפני פתיחת העמוד של הנשיא באפליקציה, ולא פירטו על הצעדים.