קבוצת יהודים התנפלה שלשום (שבת) על שליח וולט ממוצא ערבי ועל בעל רשת המאפיות אבולעפיה, סעיד אבולעפיה, מחוץ לסניף הרשת בנמל תל אביב. היום סיפר אבולעפיה בריאיון לאולפן ynet על התחושות לאחר האירוע הקשה: "הייתי ער כ-37 שעות ברציפות, זה עשה לי מועקה קשה - אני נצר למשפחה שהיא סמל לדו-קיום".
"זה הדיר שינה מעיניי. כואב לי שבאים ומאשימים אותנו בדברים שרחוקים שנות אור מהמשפחה עצמה. אני נצר למשפחה שהיא סמל לדו-קיום, שמכבדת את המסורת היהודית, סוגרת בפסח, בכיפור, מקימה בתי כנסת ועוד", סיפר אבולעפיה. "זו הייתה מועקה קשה, אבל שמחתי לראות את כל התמיכה של האנשים שמכירים אותנו, ויודעים כמה אנחנו עושים למען הדו-קיום".
1 צפייה בגלריה
עובד של סעיד אבולעפיה
עובד של סעיד אבולעפיה
עובד אבולעפיה שנפצע באירוע, ואחד מהתוקפים שכיוון אקדח מאולתר
- מה אתה אומר בתגובה לעדת הראייה והחשודים שטענו שהם בעצם "ניהלו דיון" בינם לבין עצמם, ואז הגיע שליח וולט שהתערב והתחיל את האירוע? "בסופו של דבר יש סרטונים, וכשרואים אותם מההתחלה ועד הסוף - רואים דבר אחד. אני לא נכנס לוויכוח שהיה בין השליח לבינם, זה לא העניין. העניין הוא שהם הגיעו למצב שהם מרימים יד ומכוונים נשק. היום אנחנו רואים בישראל 'טרור חברתי', אנשים שלוקחים איתם נשק לבילוי, או אנשים שמתנהגים באלימות ומשתכרים עד רמה שהם לא יכולים לשלוט בעצמם. הפעם זה הייתי אני שספג את זה, מחר חלילה זה הבן או הבת שלך. אף אחד לא רוצה שהילדים שלהם יינזקו כשהם יוצאים לבילוי".
- יש מי שמנסה לקשור את זה לעניין לאומני, בגלל שאתם ערבים. "כן, לצערי הם ניסו לתפוס טרמפ על הנושא. מי כמוני תורם לצה"ל ולחיילים, ואנשים יעידו על כך. הם ניסו להשתמש בזה שהקורבן כאן הוא ערבי, בכדי להסית את השיח מהעובדה שהם פשוט עבריינים אלימים שהכניסו עובד לבית החולים אחרי שירו בו".
- אתה חושש שדבר כזה יכול לקרות שוב? שאנחנו על הקצה? "לפני שהסברתי את הצד שלי אתמול, וכשאנשים ראו רק את העובדים מנסים להניס משם את התוקפים, אז קיבלנו עשרות טלפונים של איומים, קללות והודעות ברשתות החברתיות לעמודים של העסק. לשמחתי, ברגע שאנשים הבינו מה הסיפור באמת, זה התחלף בהודעות תמיכה ופרגון מאנשים שבאמת מעריכים ומבינים את המצב שנוצר. אני רק מקווה שלהבא אנשים יבינו, לפני שהם משתפים פוסטים ומפיצים דברים, לבדוק את הדברים לאמיתתם. יש הרבה פייק ניוז, ואפשר להרוס לאנשים את החיים והעסק על כלום בלחיצת כפתור".