שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און קרא לגורמים בממשלתו לתכנן "שינוי יסודי" בתוצרת החקלאית. כך דיווחה היום (ג') התקשורת הצפון קוריאנית, על רקע החששות שמשבר המזון במדינה מחריף.
בישיבה מיוחדת - שבאופן חריג עסקה במדיניות החקלאית של צפון קוריאה - אמר קים שעמידה ביעדי התבואה נמצאת השנה בעדיפות עליונה, והדגיש את החשיבות שבתוצרת חקלאית "יציבה". הישיבה התקיימה ביום השני של כינוס בן שבעה ימים של מפלגת השלטון בבירה פיונגיאנג.
2 צפייה בגלריה
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און בכינוס של מפלגת השלטון
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און בכינוס של מפלגת השלטון
קים בכינוס של מפלגת השלטון
(צילום: רויטרס )
השליט קים אמר בישיבה שהשינויים בענף החקלאות - שלא הוזכרו בדיווח בתקשורת הממלכתית - צריכים להתרחש בשנים הקרובות. הוא ציין את חשיבותה של תוצרת חקלאית משמעותית בחברה סוציאליסטית. המשרד הממשלתי בסיאול לתיאום עם צפון קוריאה ציין כי העובדה שפיונגיאנג דיווחה על ישיבה מיוחדת בנושא האסטרטגיה החקלאית של צפון קוריאה היא דבר נדיר.
החודש דיווחה דרום קוריאה כי משבר המזון במדינה השכנה והמסוגרת מחמיר. צפון קוריאה מכחישה את הטענות שהיא לא מסוגלת לדאוג לאזרחיה. היקף המשבר לא ברור אך בפרויקט "38 צפון", שעוקב מארה"ב אחרי הנעשה בצפון קוריאה, העריכו שאי-הביטחון התזונתי בצפון קוריאה כיום הוא החמור ביותר מאז הרעב הגדול שהיכה במדינה בשנות התשעים של המאה הקודמת.
2 צפייה בגלריה
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און בכינוס של מפלגת השלטון
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און בכינוס של מפלגת השלטון
(צילום: רויטרס )
"זמינות המזון ירדה ככל הנראה אל מתחת למינימום ההכרחי לצרכים האנושיים", מסרו ב"38 צפון". לפי הדיווח, בגלל הרצון של צפון קוריאה להיות עצמאית לחלוטין, כמעט כל התבואה במדינה היא תוצרת מקומית - והדבר מותיר אותה פגיעה. "באופן אירוני, הרצון לגדל תוצרת חקלאית נאותה בקרקעות שאינן נוחות גרם לצפון קוריאה לפתח תלות גדולה בייבוא סחורות, והותיר את המדינה חשופה לטלטלות בינלאומיות, עימותים דיפלומטיים ומזג אוויר שגורם נזק".
צפון קוריאה נתונה לסנקציות בינלאומיות קשות בגלל תוכניות הגרעין והטילים הבליסטיים שלה. בתקופת הקורונה היא סגרה את גבולותיה לתקופה ארוכה, מה שהחריף את מצב הכלכלה שלה.