גיל פרג, הנאשם בארגנטינה ברצח אימו פרחיה סרוסי ודודתו לילי פרג לפני כשנתיים, הוצא השבוע מבית המשפט בארגנטינה לאחר שיילל 55 פעמים במהלך הדיון הפותח במשפט הרצח הכפול, וסירב לענות על שאלות השופטת. לפי כלי התקשורת בארנגטינה, השוטרים החמושים שהוצבו בדיון בעיר מנדוסה לקחו את פרג אל תא המעצר לאחר שבכל פעם שנשאל על הרצח השיב "מיאו, מיאו". צפו בתיעוד.
לפי הדיווח ב"דיילי מייל" הבריטי, גם כשנשאל לשמו ולתעודת הזהות שלו, פרג - שגם שינה את שמו ל"פלודה רלטי" (שיכול אותיות של אדולף היטלר באותיות לטיניות) - השיב גם כן ביללות.
3 צפייה בגלריה
גיל פרג מיילל בבית המשפט בארגנטינה
גיל פרג מיילל בבית המשפט בארגנטינה
פרג בבית המשפט בארגנטינה
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
מעצרו של גיל פרג
מעצרו של גיל פרג
גיל פרג
(צילום: AP)
"מר גיל פרג, לפני כניסת המושבעים, אני מזהירה אותך שאם אתה רוצה להישאר בבית המשפט, אתה צריך להיות בשקט ולהתנהג בנימוס ובאופן מכובד", דרשה ממנו השופטת. אבל פרג המשיך לילל, והיא הורתה להוציאו מהאולם ולהעבירו לחדר סמוך.

הרצח הכפול בארגנטינה - כתבות נוספות

התובע פרננדו גוזו דחה מכל וכל את הטענות של פרג לאי-שפיות, ופנה לחבר המושבעים: "אני מבקש לא ליפול בפח של הנאשם, תנבחו חזק יותר ממנו". הסנגור מיהר לפנות אליהם והתחנן שלא ינבחו. "תתנהגו כמו בני אדם", אמר.
לילי פרג (54) ופרחיה סרוסי (63) מרחובות, הגיעו לבקר את גיל במנדוסה שבמערב ארגנטינה ב-11 בינואר 2019. לילי חיה באוסטרליה, שם עבדה כחוקרת ומרצה למיקרוביולוגיה באוניברסיטת ניו אינגלנד. השתיים הגיעו לבקר את פרג, בנה של סרוסי, שמתגורר בארגנטינה ועבד כמהנדס אלקטרוניקה. שתי האחיות אותרו קבורות בחצר ביתו של פרג, בעומק של כשני מטרים, יחד עם הדרכונים ובגדיהן. מהנתיחה עלה כי אחת מהן נורתה והשנייה הוכתה למוות.
3 צפייה בגלריה
הנעדרות בארגנטינה- פרחיה סרוסי (מימין), לילי פלג (משמאל)
הנעדרות בארגנטינה- פרחיה סרוסי (מימין), לילי פלג (משמאל)
פרחיה סרוסי (מימין) ולילי פלג
פרג הכחיש תחילה את מעורבותו ברצח, ואמר בריאיון לערוץ מקומי כי "אם הייתי חשוד, לא הייתי כאן איתכם". מאחר שהיה זה שדיווח לרשויות על היעלמותן, אמר לכלי התקשורת: "אם דודה שלך ואמא שלך היו נעלמות, לא היית מודאג?".
משה פרג, אחי הנרצחות, אמר כי גיל הוא "גאון שנשתבשה עליו דעתו", וציין כי אמר בעבר שהחתולים חשובים לו יותר מאימו. פרג הוסיף כי "הוא פסיכופת, ואני רק יכול להניח שמדובר במשהו שהתלקח באותו הרגע. לאורך כל הדרך לא חשבתי שהוא הרוצח, אלא אנשים אחרים שהוא היה איתם בקשר. המשטרה חשדה בו מהרגע הראשון".
זוהי לא הפעם הראשונה שפרג מיילל או מתנהג בחוסר היגיון בדיונים בבית המשפט. בעבר כבר התפשט מול השופטים והטיל את מימיו באולם. צוות ההגנה שלו טען כי פרג מאמין שהוא בעל חיים וכי עליו לשהות באשפוז פסיכיאטרי. תובע בכיר אמר אז כי אין סיבה שלא יישלח למוסד לבריאות הנפש.
פורסם לראשונה: 22:58, 27.10.21