בוקר עצוב עבר על תלמידי בית הספר "קשת" בדרום תל אביב, שתלמידיו הם ילדי פליטים חסרי מעמד המגיעים מבתים קשיי יום. התלמידים שאספו בשבועות האחרונים עשרות אלפי מטבעות של עשר אגורות, שהיו אמורים להיתרם לעמותות, גילו כי בלילה פרצו אלמונים לבית הספר וגנבו את שקי המטבעות, יחד עם ציוד נוסף מבית הספר. זה קרה דווקא הבוקר, כשמשאית הברינקס הייתה אמורה להגיע ולאסוף את השלל. האלמונים אף השחיתו את בית הספר.
איסוף המטבעות נעשה במסגרת מיזם "האוצר האבוד" של עמותת עיגול לטובה וחברת הברינקס. במשך שבועות ארוכים אספו התלמידים עשרות אלפי מטבעות של עשר אגורות והצליחו לגייס יחד סכום של אלפי שקלים, במטרה לתרום אותו לעמותות שונות.
2 צפייה בגלריה
בית הספר לאחר הפריצה
בית הספר לאחר הפריצה
אחד השקים שנגנבו, והנזק שנגרם בבית הספר
(באדיבות בית ספר קשת)
2 צפייה בגלריה
בית הספר לאחר הפריצה
בית הספר לאחר הפריצה
בית הספר לאחר הפריצה
(באדיבות בית ספר קשת)
מדובר בתוכנית חינוכית שבמסגרתה עוברים ילדי בתי הספר המשתתפים מסע חוויתי המעודד גילוי אחריות סביבתית וקהילתית שנועד לקדם למידה משמעותית של עשייה למען הזולת וערבות הדדית. בסוף התוכנית אוספים הילדים מטבעות של עשר אגורות ובוחרים יחדיו מטרה חברתית הקרובה לליבם שאליה ייתרם הכסף. עד היום נאספו כבר כ-350 אלף שקל במסגרת התוכנית הפועלת ברחבי הארץ. אולם הכסף שאספו תלמידי "קשת" כבר לא יגיע ליעדו.
מנהלת בית הספר יעל פישר אביטן סיפרה כי "הפריצה מילאה בצער רב את התלמידים וחברי הסגל. במהלך השבועות האחרונים עברו התלמידים מסע חינוכי בהנחייתה של המורה מיטל ויצמן, לחיזוק רוח הנתינה והאקטיביזם החברתי. שיאו של המסע היה אמור להיות באירוע חגיגי לתלמידים שבמהלכו הייתה אמורה להגיע משאית הברינקס כדי לאסוף את המטבעות ולהעבירם לתרומה ליעדים שבחרו התלמידים. הילדים ציפו בכיליון עיניים לאירוע, וגניבת השקים הובילה למפח נפש ואכזבה רבה בקרב התלמידים".
מנהלת המיזם, ענבל בוסיבא, אמרה כי קיומו של המיזם בבית הספר קשת היה חשוב במיוחד, לאור הרקע הכלכלי והחברתי של התלמידים בו. "אין ספק שיש פה צער רב שכך הסתיים המהלך", אמרה והוסיפה: "אני קוראת לתושבי תל אביב להגיע לבית הספר לעזור לילדים לאסוף מחדש את האוצר שנגנב להם ולהשלים את התוכנית ואת שנת הלימודים בטעם טוב".