1 צפייה בגלריה
ראש מועצת ראמה שאוקי לטיף
ראש מועצת ראמה שאוקי לטיף
ביקש מהעליון שהמשטרה תחדל מפעולות השיטור נגד ארגון הפשע. שאוקי אבו-לטיף
(צילום: נחום סגל)
שאוקי אבו-לטיף, ראש מועצת ראמה שנעצר בפשיטת הענק על ארגון אבו לטיף, שוחרר הערב (יום חמישי) למעצר בית אחרי עשרה ימים. עורך דינו, באסל פלאח, טען כי בימים הקרובים הוא ישוב לתפקידו. מהמשטרה נמסר כי על פי החלטת צוות החקירה, לאחר השלמת פעולות החקירה, שוחרר אבו-לטיף בתנאים מגבילים.

ראש המועצה חשוד בין היתר בכך שסייע לבני המשפחה ובין היתר חיבל בפעולות המשטרה. לפי החשד, הוא סייע לאחד מראשי הארגון, נידאל אבו לטיף, לסחוט את אחד המתלוננים בפרשה ובני משפחתו במאות אלפי שקלים. במשטרה חושדים כי הדבר נעשה בזמן פגישה עם ראש ארגון הפשע בלשכתו כראש מועצת ראמה.
בעבר פנה ראש המועצה לבית המשפט העליון בדרישה להורות למשטרה לחדול מפעולות השיטור והאכיפה בכניסה לעסקים ולבתי מגורים בכפר ראמה. בתשובתה, ציינה המדינה כי הכפר ראמה משמש בית לארגון הפשיעה אבו־לטיף ומאופיין בפעילות פשיעה בהיקף נרחב שמקורה בארגון, כולל רצח כפול, השלכת מטען חבלה לעבר משרדי השיטור הקהילתי בכפר, ירי לעבר ניידת משטרה, ירי לעבר בנק ועוד. העתירה נדחתה.
לדברי סנגורו עו"ד פלאח, "טענתי כל העת שהמעצר היה מיותר. אין שום קשר בינו לבין ארגון הפשע. המעשים שמיוחסים לו מעולם לא בוצעו. המשטרה חייבת לבדוק את עצמה, איך היא עוצרת ראש מועצה בישראל מבלי שיש לו קשר לפרשה?".
בבוקר הפשיטה המשטרתית נעצרו 21 חשודים - בהם ראש המועצה, רואי חשבון ובכירים אחרים. הם חשודים בשורת מקרי אלימות, בהם רצח, סחיטה וירי - גם על שוטרים. מלבדם, נתפסו בפשיטה גם שעוני יוקרה, מיליון שקלים וחצי במזומן ו-28 כלי רכב, בהם 15 רכבי יוקרה בשווי מוערך של מיליוני שקלים. בנוסף נלקחו שיקים בשווי עשרות מיליוני שקלים, יותר מ-80 חשבונות בנק ו-50 יחידות במקרקעין. לפי החשד, המשפחה העלימה מס בשווי מיליארד שקלים, בפרשה שזכתה לכינוי "המיליארד השחור".
מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל ממשיכה בפעולות החקירה של החשודים הנוספים עד להשלמתן, וזאת בתיאום מול המחלקה הכלכלית בפרקליטות ובשיתוף רשות המיסים, הרשות להלבנת הון וגורמי אכיפה נוספים".