עומס אדיר בתחנות הרכבת במרכז: לקראת ערב אמנם החלו להתמתן העומסים הכבדים שנרשמו לאורך היום (חמישי) בתחנות הרכבת הרצליה ותל אביב ההגנה בגלל השבתת תחנות תל אביב האוניברסיטה, סבידור מרכז והשלום לצורך עבודות תשתית - אבל לפני כן העומסים היו אדירים.
מערך השאטלים שהפעילה הרכבת והניסיון להפעיל על המסילה הבודדת שהמשיכה לעבוד שתי רכבות בשעה לא ממש הצליחו למנוע את הדוחק, הצפיפות והעיכובים. "הייתי 40 דקות על המסילה בין הרצליה לתל אביב האוניברסיטה", התלוננה נוסעת בשם שמחה. "קיבלתי תשובות הזויות משירות הלקוחות. כמובן שלא הייתה שום כריזה ברכבת. שום הסבר, שום צפי ובעיקר שום לקיחת אחריות".
3 צפייה בגלריה
עומסים גדולים בתחנת הרכבת בהרצליה
עומסים גדולים בתחנת הרכבת בהרצליה
הדוחק על הרציף בתחנת הרכבת בהרצליה
(צילום: טליה אסקין)
3 צפייה בגלריה
פסי רכבת חדשים שממתינים להתקנה ורכבת בודדת שמתמרנת ביניהם
פסי רכבת חדשים שממתינים להתקנה ורכבת בודדת שמתמרנת ביניהם
עבודות הגבהת המסילה בתחנת סבידור מרכז
(צילום: דוברות רכבת ישראל)
3 צפייה בגלריה
עומסים בתחנת הרצליה בשל עבודות התשתית
עומסים בתחנת הרצליה בשל עבודות התשתית
עומס בתחנת הרצליה, הבוקר
(צילום: בארכבת)

עמית בילתה אפילו יותר זמן על הפסים. "רכבות לבאר שבע מתל אביב לוקחות שעתיים, מפוצצות עד אפס מקום. רכבת של השעה 17:21 איחרה בעשר דקות, ואז עמדה על המסילה לפני תחנת ההגנה כשבע דקות נוספות. הקרונות מפוצצים עד אפס מקום, חנוק וחם. עם זאת ראוי לציין את סדרן הרכבת בתחנת ההגנה שהיה קשוב לסייע ולכוון את הנוסעים שיגיעו בבטחה ובמהירות ליעדם".
ברכבת ממשיכים כעת בהחלפת 250 מטר מסילה וימשיכו מחר בעבודות בתחנת סבידור, להגבהת המסילות כדי שיתאימו לרכבות החשמליות החדשות. גורם ברכבת ישראל אמר היום כי ביצוע העבודה דווקא ביום חמישי העמוס איפשר להמשיך אותה בשישי, שבו תנועת הרכבות אינטנסיבית פחות.