ניצלו את התקלה - והנפיקו תו ירוק אף שאינם מחוסנים: פרצה באתר משרד הבריאות הובילה לכך שלא-מחוסנים הצליחו להנפיק אתמול (ג') תו ירוק באמצעות אתר המשרד. במשרד הבריאות הודו כי היה "ריבוי מקרים של זיופי תו ירוק", וציינו כי בעקבות זאת תבוטל האפשרות להנפקתו למשך חודש לישראלים שחלו או חוסנו בחו"ל וטרם הסדירו את הרישום מול קופת החולים.
3 צפייה בגלריה
הדרכים להנפקת תו ירוק באופן לא חוקי
הדרכים להנפקת תו ירוק באופן לא חוקי
תחילת ההודעה ובה הדרך להנפיק תו ירוק באופן לא חוקי
3 צפייה בגלריה
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
בלי חיסון - עם תו ירוק. ריבוי מקרים של זיוף תו ירוק בשל פרצה
(צילום: gettyimages, רויטרס )
"הייתי בהפסקה מהעבודה וקיבלתי בקבוצת חברים סוג של הודעה עם קישור לאתר משרד הבריאות ובה פירוט איך אפשר לשים את כל הפרטים במערכת", סיפר צעיר מאזור ירושלים. אותו צעיר, מחוסן ובעל תו ירוק, אמר כי "לפי ההודעה היינו צריכים לכתוב שחזרנו מאנגליה בתאריך מסוים, וכך מקבלים תו ירוק".
"ניסיתי בעצמי, הכנסתי את תעודת הזהות שלי וקיבלתי תו ירוק תוך שניות", סיפר. "חבר לידי שלא היה מחוסן בכלל עשה את אותו דבר וקיבל את התו הירוק. הבן אדם לא מחוסן, לא מחלים ולא כלום. זה פשוט הזוי שאנשים לא-מחוסנים יכולים להוציא תו ירוק כל כך בקלות".
3 צפייה בגלריה
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
מציגים את התו הירוק במקומות בילוי
"קיבלתי תו ירוק בתוך שניות"
(צילום: gettyimages)
ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר: "עם אישור מתווה התיירות בתחילת החודש הוחלט לאפשר לישראלים שחלו או חוסנו בחו"ל בעבר להנפיק תו ירוק שיהיה תקף למשך חודש בלבד, עד אשר יסדירו את הרישום מול קופת החולים. לאור ריבוי מקרים של שימוש לרעה תוך ביצוע מעשה פלילי לשם זיוף 'תו ירוק', תבוטל אפשרות הנפקה זו".
בנוסף הובהר ממטה ההסברה כי "ישראלים שחלו או חוסנו בחו"ל בעבר לא יוכלו מעתה לצאת מבידוד או לקבל תו ירוק, אלא רק לאחר שיסדירו את נושא הרישום מול קופת החולים או מוקד קול הבריאות (מחלימים ומחוסנים בחו"ל חסרי קופת חולים בלבד)".
פורסם לראשונה: 22:18, 23.11.21