מורשד עבד אלחאי, תושב טירה בן 30, נורה הבוקר (יום שני) למוות על-ידי שוטרים ברחוב הצבי בבאר שבע. הוא נפגע בפלג גופו התחתון, ומותו נקבע בזירה. הנסיבות נחקרות.

3 צפייה בגלריה
מורשד עבד אלחאי
מורשד עבד אלחאי
מורשד עבד אלחאי
לפי המשטרה, האירוע החל בדיווח למוקד 100 על חשוד ש"צעק קריאות 'אללה אכבר', תוך שהוא מתפרע ותוקף אזרחים". שוטרי תחנת באר שבע במחוז הדרומי הגיעו אל המקום ובמהלך מעצרו של החשוד, לפי המשטרה, "הוא החל להתפרע, לתקוף את השוטרים וניסה לחטוף את נשקו של אחד מהשוטרים וניידת שיטור עירוני".
"במהלך מעצרו השוטרים ביצעו שימוש בטייזר ובאמצעים בכדי לעצור אותו והוא המשיך להתפרע", הוסיפו במשטרה. "השוטרים ביצעו ירי אזהרה לאוויר ולאחר מכן לעבר רגלו, החשוד תושב טירה נעצר הועבר לטיפול רפואי ובמהלכו של הטיפול נקבע מותו".
המשטרה הוסיפה כי לאחר מכן, בבירור ראשוני לתקרית, עלה כי קודם לכן החשוד איים בהתאבדות ונמלט מניידות מתנ"א (אגף התנועה) בנסיעה פרועה באזור המרכז. רכבו אותר בחנייה סמוך לזירה, משם כנראה המשיך ברגל לרחוב הצבי. "מפקד המחוז ניצב אמיר כהן הורה למפקד מרחב הנגב לבדוק את כלל הנסיבות", נמסר. "ככל הנראה מדובר באירוע על רקע פלילי".
3 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע, בה שוטר ירה בחשוד
הזירה בבאר שבע, בה שוטר ירה בחשוד
הזירה בבאר שבע
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
הזירה בבאר שבע, בה שוטר ירה בחשוד
הזירה בבאר שבע, בה שוטר ירה בחשוד
(צילום: הרצל יוסף)
עד ראייה שהיה במקום סיפר: "נסעתי ברחוב ברכב, והיה מעט חשוך. על הכביש היו כמה שוטרים שכיוונו נשק לאדם אחר. הם צעקו לו להוריד את הנשק, ואז היו מספר יריות. עשיתי מיד רוורס. את הצעקה תזרוק את הנשק שמעתי בבירור".
עדת ראייה נוספת סיפרה: "ראינו אותו יורד וצועק 'אללה אכבר' ללא הפסקה. הזכיר לי את 7 באוקטובר. המשטרה הגיעה מהר והם צעקו לו לעצור. הם התיזו עליו גז מדמיע קודם אבל זה לא עזר. לאחר מכן היו יריות והוא נוטרל. ניסו במשך רבע שעה לנטרל אותו ללא הצלחה. השוטרים צעקו לו משהו אבל לא שמעתי. השוטרת צעקה 'תירה לו ברגליים', זה היה כאוס מוחלט. הוא ניסה לחטוף איזה משהו אבל לא ראיתי. אחר כך הגיעו גם שוטרי מג"ב".
הדיווח על הירי התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 05:56. במד"א טענו בהתחלה כי מדובר ב"מחבל שניסה לגנוב נשק משוטר", וכי "האירוע מוגדר כפח"ע על-ידי המשטרה", אך במשטרה אמרו כי לא ניתן לקבוע שמדובר בפיגוע.