בהיג' מנצור, ראש המועצה המקומית עוספיה, התייחס היום (רביעי) לרצח תושב היישוב ג'וזף רוחאנא (45). "הוא לא עשה שום דבר נגד אף אחד", אמר מנצור בריאיון לאולפן ynet אחרי שהתברר כי לקורבן לא היה עבר פלילי.
הירי התרחש אתמול סמוך לשעה 16:35, אז התקבל הדיווח על היריות במרחב כרמל של מגן דוד אדום. רוחאנא פונה על ידי צוות מד"א לבית החולים כרמל בחיפה תוך פעולות החייאה, אך שם נקבע מותו. זמן קצר לאחר הרצח אותר רכב בוער בפארק הכרמל, סמוך לעוספיה, ובמשטרה בודקים אם יש קשר בין המקרים. רוחאנא לא היה מוכר למשטרה, ומבצעי הירי טרם נתפסו.
1 צפייה בגלריה
ג'וזיף רוחאנא
ג'וזיף רוחאנא
"בחור נורמטיבי, מלח הארץ". ג'וזף רוחאנא והרכב השרוף
(צילום: כבאות והצלה חוף)
לדברי ראש המועצה, "האירוע קרה ליד חצר ביתו, בית הוריו. משפחה מכובדת, בחור נורמטיבי בן 45, יש לו שני ילדים בן 14 ובת 12. מלח הארץ, לא ראיתי שום רבב. אני מכיר אותו אישית במהלך שנים רבות. אביו מאחד המכובדים של העדה הנוצרית כאן בכפר. היה לו מוסך מאוד מפורסם שפעל בחיפה, איש אמין, שנתן את השירות. אם הייתי יודע מה המניע, אז הייתי מבין את זה.
"לא הייתה לו שום מעורבות פלילית. אני חי ביישוב שאני מכיר כמעט את כל התושבים, אבל אותו הכרתי היטב. הוא פתח חנות של בורקסים ולא הצליח. קלטו אותו במפעל המל"טים וזה לא מפעל פשוט, כי הוא איש איכותי. אני בשוק אמיתי, הכפר בשוק אמיתי".
המשטרה חושדת כי יש קשר לרכב השרוף שהתגלה באזור הכרמל. אתה יודע לשפוך אור על זהות האנשים שהיו ברכב? "לפי מיטב ידיעתי והאינפורמציה שקיבלתי, היו שני מתנקשים בתוך המכונית. הם הגיעו עם טויוטה אוונסיס, שכנראה נגנבה מאזור באר שבע לפני חודש, ואז הגיעו לזירה ורצחו את הבחור הזה. אני מאוד חרד למה שקורה כאן. האם אנחנו רוצים לרוקן את המדינה ולתת לעבריינות הזו להשתלט? לא יכול להיות שנמשיך לחיות תחת פחד וחשש. הילדים מסתובבים בפחד.
תבואי לעוספיה, תסתכלי - הרחובות ריקים. אני עכשיו מתכונן להלוויה המונית, ואני מנסה להשתלט עם כוחות עזר של מגן דוד אדום, משטרה, רווחה ופסיכולוגים כדי להתמודד עם הפרשה. אי אפשר להמשיך לחיות ככה, אנחנו חיים בפחד. מגיע לנו לחיות בכבוד".
ראש המועצה אמר עוד: "אנחנו מוכנים להשקיע במתנדבים, בעזרה, בכל מה שאפשר, אבל כראש המועצה אין לי את הכלים. שירתי במשרד החוץ והייתי בשירות במדינות שונות - משטרות כפופות לראש העיר והוא היה מפעיל אותם. הם היו מטפלים בכל הנושא. רבותי, צריך לשנות את דפוסי העבודה של המדינה, לא יכול להיות שלתחנת רכס הכרמל יש מחסור של 20 שוטרים והם לא יכולים למלא את המשימות. אז איך אפשר להשתלט על הפשיעה? איך יכול להיות שאנחנו נחזק את ההרתעה של השוטרים. זה משהו בלתי נתפס".