צעיר בן 19 פתח באש אתמול (יום ב') בבית ספר תיכון בעיר סנט לואיס במדינת מיזורי בארה"ב. הוא רצח תלמידה בת 16 ומורה בת 61, פצע עוד שבעה בני אדם ונורה למוות על-ידי המשטרה.
8 צפייה בגלריה
אירוע ירי בית ספר תיכון סנט לואיס מיזורי ארה"ב
אירוע ירי בית ספר תיכון סנט לואיס מיזורי ארה"ב
מחוץ לתיכון בסנט לואיס. הרוצח סיים אשתקד את לימודיו בבית הספר
(צילום: רויטרס)
נציב המשטרה המקומית, מייק סאק, לא ציין את המניע לאירוע הירי במיזורי אך אמר כי ההערכה היא שהרוצח סבל מהפרעות נפשיות. לרוצח, אורלנדו האריס, לא היה עבר פלילי.
האריס סיים בשנה שעברה את לימודיו ב"תיכון המרכזי לאמנות חזותית ואמנויות הבמה" בסנט לואיס. אתמול הגיע לבית הספר חמוש באקדח וצעק "כולכם הולכים למות" לפני שפתח באש. בזמן הירי חלק מהתלמידים המבוהלים הסתתרו בכיתות, ואחרים נמלטו מבית הספר.
הדיווח הראשוני על היורה בבית הספר הגיע למשטרה ב-09:10 שעון מקומי. כ-15 דקות מאוחר יותר החמוש נורה למוות בתום חילופי האש עם השוטרים.
לפי הדיווחים, מספר הנפגעים בעלול היה להיות גבוה בהרבה: טניה, תלמידה בת 16, סיפרה כי הרוצח הביט לה בעיניים ועמד לירות בה - אך בעקבות מעצור בנשק היא ניצלה והצליחה לברוח.
בבית הספר בסנט לואיס לומדים כ-380 בני נוער. בתיכון יש שבעה מאבטחים לא-חמושים וכן גלאי מתכות, ודלתות הבניין נעולות. נציב המשטרה סאק סירב לומר איך הרוצח החמוש הצליח להיכנס לבית הספר. "אם למישהו יש את הרצון הוא ימצא את הדרך", אמר.
בארה"ב היו בשנים האחרונות כמה מסעות הרג בבתי ספר. בחודש מאי נרצחו 19 ילדים ושתי מורות בבית ספר יסודי בעיירה יובלדי שבטקסס. הרוצח, סלבדור ראמוס בן ה-18, חוסל על-ידי המשטרה.