הרצח ה-125 בחברה הערבית השנה: יוסף סלימאן אבו גנים (זבארקה), נהג אוטובוס בשנות ה-40 לחייו מלוד, נורה לפנות בוקר (רביעי) למוות כשיצא לעבודתו. צוותי מד"א קבעו את מותו. המשטרה פתחה בחקירת הרצח. לפי החשד, הרקע לרצח הוא נקמת דם בסכסוך בין שתי משפחות. הרצח בוצע במקום שבו אמורה לקום תחנת משטרה. הקורבן הועסק על ידי קרובי משפחה של סלמאן וג'מיל אזברגה שנרצחו מוקדם יותר השנה.
4 צפייה בגלריה
הנרצח יוסף
הנרצח יוסף
הנרצח יוסף
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
(צילום: מאיר תורג'מן)
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
האוטובוס. הזירה: במקום שבו תוקם תחנת משטרת לוד
(צילום: מאיר תורג'מן)
תושב לוד שמתגורר באזור סיפר שהירי החל כמה עשרות מטרים מהמקום שבו נעצר האוטובוס בסופו של דבר. לדבריו, "שמעתי יריות, התלבשתי ויצאתי לרחוב. ראיתי אוטובוס נוסע, לא הבנתי מה אני רואה. הנהג עלה על פחי האיסכורית שמקיפים את השטח שבו מקימים תחנת משטרה, עד שנעצר על השלט. חשבתי שזו תאונה או שהוא עלה בטעות על הפחים, אבל כשהתקרבתי לאוטובוס ראיתי שהנהג מלא בדם. מיד הבנתי שזה חיסול. אני מכיר אותו, הוא אדם טוב, עבד גם כנהג מונית בעבר. כל הזמן שומעים פה יריות".
התושב דיווח על הירי למוקד 100 ולמד"א. צוותי מד"א ביצעו בנהג החייאה ולבסוף קבעו את מותו. שוטרים ממשטרת לוד פתחו בסריקות אחר חשוד והחלו לאסוף ממצאים בזירה כדי לברר את הרקע לירי ואת נסיבותיו.
רק אתמול ביקר מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי בתחנת משטרת לוד, קיבל סקירה על פעילות התחנה ושוחח עם השוטרים. המפכ"ל הורה בין היתר על הוספת שני אופנועים משטרתיים למערך המשטרתי בעיר, מה שישפר את מהירות התגובה לאירועים. "לא נהסס לפעול בעוצמה ובכוח אל מול כל מי שיסכן חיים ויפגע בשוטרים או אזרחים, אמר המפכ"ל - אך המשטרה, כך נראה, חסרת אונים מול האלימות המשתוללת ומעשי הרצח שמתרחשים על רקע סכסוכי דמים בין משפחות, שבהם נרצחים לעיתים קרובות גם אנשים חפים מפשע.
4 צפייה בגלריה
כוחות ההצלה בכיבוי השריפה
כוחות ההצלה בכיבוי השריפה
במשטרה בודקים אם יש קשר לרצח. כוחות ההצלה בכיבוי השריפה
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)
הרצח בוצע בכביש ראשי בעיר, אבא הלל סילבר, שמחבר בין לוד לאזור התעשייה הצפוני. הכביש נחסם משני הצדדים וליד זירת הרצח נוצרו פקקי תנועה גדולים. עובדת בבנק לאומי שעשתה את דרכה ברגל למקום העבודה בבניין אמרה כי "זה ממש מפחיד ועצוב גם יחד לעבור בדרך לעבודה ליד אוטובוס שהיה בו רצח. אני אישית לא נוסעת דרך העיר לוד, זה מפחיד. היום דווקא רציתי לקצר והמשטרה חסמה". גם תלמידי בית ספר חלפו במקום, התבוננו בזירה למשך כמה דקות והמשיכו בדרכם.
בנוסף, שני צוותי כיבוי כיבו שריפה ברכב פרטי ומשאית בעיר לוד, בשכונת ס"ח. לוחמי האש פעלו, כאמור, לכיבויה ושללו לכודים בכלי הרכב. במשטרה בודקים אם יש קשר בין השריפה לרצח.
ביום ראשון נרצח ביריות אחמד עומרייה, בן 25 מאבטין, באזור צומת הצ'ק פוסט בחיפה. צוות מד"א שהוזעק לזירה קבע את מותו במקום בתום פעולות החייאה.